Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 466 až 480 z cekového počtu: 649.
22.02.2005 - robobiker Čitatelia: 46912 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda XL 650 V Transalp 2004
Celý rok 2003 som študoval testy a katalógy, na jar 2004 som si na výstave v Inchebe náhodou sadol na motorku, ktorá ma nikdy nezaujímala. Chytilo ma niečo čo sa dá mierne nazvať horúčkou a o dva týždne už bola v mojej garáži... o dva mesiace už bola v horách vo výške 1800 m nad Bokou Kotorskou a na Albánskych hraniciach v 45 stupňových horúčavách a tá horúčka skrátka neprestáva…
18.02.2005 - BOSS Čitatelia: 18761 [Vaše stroje - Moja motorka]

Husaberg FE 600 E r.v. 2000 mojimi očami
Čavte všetci priaznivci dvoch kolies. V týchto pár riadkoch by som Vám rád sprostredkoval moje slasti aj starosti s mojou už EX Husou.
17.02.2005 - vmax Čitatelia: 21970 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XJ900S Diversion
Tak a si moja! Po dlhom a úpornom hľadaní kompromisov, desiatkach prebdených nocí na internete, čítaní stoviek testov a recenzií som konečne našiel motocykel, ktorý mi po všetkých stránkach vyhovuje.
15.02.2005 - Relic Čitatelia: 34151 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki SV 650S 2004 / SV 1000N 2004
Predstavy o mojej prvej motorke sa od prvého okamihu, keď som vážne začal uvažovať o kúpe, značne líšili. Špekulácie od choppra cez enduro ukončilo Live! stretnutie s touto pohľadnou polonahotinkou. Snáď tento článoček vnesie trochu viac svetla na vec pre tých, ktorý nad kúpou eSVa rozmýšlajú. CAT mi poskytol nejaké pocity z litrového N-ka, tak to máme 2 in 1. EnDžOj!
07.02.2005 - Killbydeath Čitatelia: 17399 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBX 750 1985 - Môj prvý japonec
Kúpa mojej milovanej, a prvých 200 km...
31.01.2005 - Milo Čitatelia: 24923 [Vaše stroje - Moja motorka]

Extravagantný mestský drobec BMW F 650 CS
Polokapotovaný naháčik? Možno. V motokatalógoch sa nachádza v kategórii funbike s prívlastkom funduro. Je to ale také UFO-duro. Jednoducho SCARVER!
19.01.2005 - Scarp Čitatelia: 29278 [Vaše stroje - Moja úprava]

Simson S51 v úprave - Minitest
V predchádzajúcom článku som písal ako som ho upravoval a teraz vám prinášam minitest
14.01.2005 - majky Čitatelia: 14184 [Vaše stroje - Moja motorka]

Koľko stojí láska k motorizmu, alebo koľko ma vyšla moja jawka za rok 2004
Ročný výpis z môjho účtu ma donútil poobzerať sa, kdeže sa len podeli tie peniaze. Potom si spomeniem na červený lak a dve kolesá a radostne sa búcham do čela. Už viem kde sú.
13.01.2005 - gsxrr Čitatelia: 25407 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSXR 750
Rád by som Vám predstavil moju krásku Suzuki GSXR 750 SRAD
09.01.2005 - Cistic Čitatelia: 14408 [Vaše stroje - Moja motorka]

Prvá sezóna na 800-kubíkovom Marauderi
Sezóna 2004 je úž dávno za nami a len tak z nostalgie som sa rozhodol ju zbilancovať z môjho pohľadu.
06.01.2005 - tvrdas Čitatelia: 48304 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DL 650 V-Strom
Tento typ od Suzuki nie je až taký rozšírený na našich cestách tak ako v USA či iných krajinách, preto vám predstavím môj Strom. A kedže má aj litrového súrodenca, menšiemu sa hovorí bonsaj.
27.12.2004 - tomxx Čitatelia: 34268 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TT350
Chcel by som Vám ponúknuť zopár informácií o mojej prvej motorke a o radostiach a starostiach s ňou.
23.12.2004 - zomby Čitatelia: 8929 [Vaše stroje - Moja motorka]

Z cyklistu traktorista
Tak ako hovorí moja životná skúsenosť: láska k žene je chvíľková záležitosť, no k motorkám je to na doživotie!
20.12.2004 - Scarp Čitatelia: 30376 [Vaše stroje - Moja úprava]

Simson S51 - úprava
Väčšina dnešných motorkárov začínala práve na Simsone, nehovorím že je to zlá motorka ale môže byť aj lepšia...
16.12.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 27212 [Vaše stroje - Moja motorka]

Žiaden imidž. Len dva valce do V a kardan.
Sú motocykle, ktoré počas sezóny stretnete v priebehu jedného dňa hneď niekoľko krát, prípadne sa o ne "podkýnate" na každom zraze. To však určite neplatí o tejto Suzuki.
Predchádzajúce | 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!