ISSN 1336-6491 | Online: 1171 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30242
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17841)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12401)

Články - Vaše stroje

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

KTM Super Duke 990 - časť 2.

Nastalo vzrušujúce obdobie montáže. Vzrušenie je o to väčšie, že do finálnej povrchovej úpravy môžete so súčiastkami manipulovať pomerne benevolentne. Hrk sem, hrk tam.

slider

KTM Super Duke 990 trochu inak - časť 1.

Motorka. A jazdiť na motorke je niečo jedinečné. Sú iba dve možnosti. Alebo áno, alebo nie. Beriem áno. Jazdiť na motorke iba tak alebo pre radosť. Beriem pre radosť. Teda...

slider

JAWA 353 PAKKK

Ako sa zabaviť keď sa v zime nedá jazdiť.

slider

Ako namontovať tlmič riadenia na XT660Z Tenere

Toto je návod na montáž univerzálneho tlmiča riadenia na motocykel YAMAHA XT660Z Tenere 2008+. Tlmič riadenia nie je lacná záležitosť ceny s montážnou sadov začínajú...

slider

Java 555 PAKKK - záchrana starej kostry

Nazdar, ja vám chcem len predstaviť moju prekopanú 555.

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

Skúsenosti s Touratech Suspension po 3.000 kilometroch

Nič sa nepolámalo, nič neprasklo a zatiaľ všetko funguje tak ako má. O citeľnej zmene fungovania podvozku po prvých kilometroch som už písal, pocity mám stále podobné aj...

Zobrazujem články 466 až 480 z cekového počtu: 649.

22.02.2005 - robobiker Čitatelia: 46912 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda XL 650 V Transalp 2004

Celý rok 2003 som študoval testy a katalógy, na jar 2004 som si na výstave v Inchebe náhodou sadol na motorku, ktorá ma nikdy nezaujímala. Chytilo ma niečo čo sa dá mierne nazvať horúčkou a o dva týždne už bola v mojej garáži... o dva mesiace už bola v horách vo výške 1800 m nad Bokou Kotorskou a na Albánskych hraniciach v 45 stupňových horúčavách a tá horúčka skrátka neprestáva…

 

18.02.2005 - BOSS Čitatelia: 18761 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Husaberg FE 600 E r.v. 2000 mojimi očami

Čavte všetci priaznivci dvoch kolies. V týchto pár riadkoch by som Vám rád sprostredkoval moje slasti aj starosti s mojou už EX Husou.

 

17.02.2005 - vmax Čitatelia: 21970 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XJ900S Diversion

Tak a si moja! Po dlhom a úpornom hľadaní kompromisov, desiatkach prebdených nocí na internete, čítaní stoviek testov a recenzií som konečne našiel motocykel, ktorý mi po všetkých stránkach vyhovuje.

 

15.02.2005 - Relic Čitatelia: 34151 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki SV 650S 2004 / SV 1000N 2004

Predstavy o mojej prvej motorke sa od prvého okamihu, keď som vážne začal uvažovať o kúpe, značne líšili. Špekulácie od choppra cez enduro ukončilo Live! stretnutie s touto pohľadnou polonahotinkou. Snáď tento článoček vnesie trochu viac svetla na vec pre tých, ktorý nad kúpou eSVa rozmýšlajú. CAT mi poskytol nejaké pocity z litrového N-ka, tak to máme 2 in 1. EnDžOj!

 

07.02.2005 - Killbydeath Čitatelia: 17399 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CBX 750 1985 - Môj prvý japonec

Kúpa mojej milovanej, a prvých 200 km...

 

31.01.2005 - Milo Čitatelia: 24923 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Extravagantný mestský drobec BMW F 650 CS

Polokapotovaný naháčik? Možno. V motokatalógoch sa nachádza v kategórii funbike s prívlastkom funduro. Je to ale také UFO-duro. Jednoducho SCARVER!

 

19.01.2005 - Scarp Čitatelia: 29278 [Vaše stroje - Moja úprava]

-

Simson S51 v úprave - Minitest

V predchádzajúcom článku som písal ako som ho upravoval a teraz vám prinášam minitest

 

14.01.2005 - majky Čitatelia: 14184 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Koľko stojí láska k motorizmu, alebo koľko ma vyšla moja jawka za rok 2004

Ročný výpis z môjho účtu ma donútil poobzerať sa, kdeže sa len podeli tie peniaze. Potom si spomeniem na červený lak a dve kolesá a radostne sa búcham do čela. Už viem kde sú.

 

13.01.2005 - gsxrr Čitatelia: 25407 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki GSXR 750

Rád by som Vám predstavil moju krásku Suzuki GSXR 750 SRAD

 

09.01.2005 - Cistic Čitatelia: 14408 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Prvá sezóna na 800-kubíkovom Marauderi

Sezóna 2004 je úž dávno za nami a len tak z nostalgie som sa rozhodol ju zbilancovať z môjho pohľadu.

 

06.01.2005 - tvrdas Čitatelia: 48304 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki DL 650 V-Strom

Tento typ od Suzuki nie je až taký rozšírený na našich cestách tak ako v USA či iných krajinách, preto vám predstavím môj Strom. A kedže má aj litrového súrodenca, menšiemu sa hovorí bonsaj.

 

27.12.2004 - tomxx Čitatelia: 34268 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha TT350

Chcel by som Vám ponúknuť zopár informácií o mojej prvej motorke a o radostiach a starostiach s ňou.

 

23.12.2004 - zomby Čitatelia: 8929 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Z cyklistu traktorista

Tak ako hovorí moja životná skúsenosť: láska k žene je chvíľková záležitosť, no k motorkám je to na doživotie!

 

20.12.2004 - Scarp Čitatelia: 30376 [Vaše stroje - Moja úprava]

-

Simson S51 - úprava

Väčšina dnešných motorkárov začínala práve na Simsone, nehovorím že je to zlá motorka ale môže byť aj lepšia...

 

16.12.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 27212 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Žiaden imidž. Len dva valce do V a kardan.

Sú motocykle, ktoré počas sezóny stretnete v priebehu jedného dňa hneď niekoľko krát, prípadne sa o ne "podkýnate" na každom zraze. To však určite neplatí o tejto Suzuki.

 

| 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »