ISSN 1336-6491 | Online: 1171 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30242
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17841)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12401)

Články - Vaše stroje

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

KTM Super Duke 990 - časť 2.

Nastalo vzrušujúce obdobie montáže. Vzrušenie je o to väčšie, že do finálnej povrchovej úpravy môžete so súčiastkami manipulovať pomerne benevolentne. Hrk sem, hrk tam.

slider

KTM Super Duke 990 trochu inak - časť 1.

Motorka. A jazdiť na motorke je niečo jedinečné. Sú iba dve možnosti. Alebo áno, alebo nie. Beriem áno. Jazdiť na motorke iba tak alebo pre radosť. Beriem pre radosť. Teda...

slider

JAWA 353 PAKKK

Ako sa zabaviť keď sa v zime nedá jazdiť.

slider

Ako namontovať tlmič riadenia na XT660Z Tenere

Toto je návod na montáž univerzálneho tlmiča riadenia na motocykel YAMAHA XT660Z Tenere 2008+. Tlmič riadenia nie je lacná záležitosť ceny s montážnou sadov začínajú...

slider

Java 555 PAKKK - záchrana starej kostry

Nazdar, ja vám chcem len predstaviť moju prekopanú 555.

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

Skúsenosti s Touratech Suspension po 3.000 kilometroch

Nič sa nepolámalo, nič neprasklo a zatiaľ všetko funguje tak ako má. O citeľnej zmene fungovania podvozku po prvých kilometroch som už písal, pocity mám stále podobné aj...

Zobrazujem články 496 až 510 z cekového počtu: 649.

02.09.2004 - Cement Čitatelia: 44627 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

HONDA Africa Twin XRV 750

...a teraz legenda turistiky nie len africkej: AFRICA TWIN

 

30.08.2004 - orisek Čitatelia: 21879 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki EN 500

V marci 2004 som sa konečne rozhodol pre zmenu motorky. Predal som JAWU 350/639 a začal som sa obzerať po inzerátoch až som narazil na Kawasaki EN 500.

 

26.08.2004 - Peter2 Čitatelia: 21524 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha FZR1000 exup

konečne po rokoch ...

 

23.08.2004 - maato Čitatelia: 16560 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Tak to je moja nová kráska - CAGIVA MITO

CAGIVA MITO 125cm3, r.v.91

 

09.08.2004 - kobe Čitatelia: 10132 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja nevera - Honda CB650…

Pomôžte mi s mojim problémom... :o)

 

05.08.2004 - Zeno Čitatelia: 16956 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Prečo design víťazí nad rozumom?

Takže nakoniec po všetkých tých mojich rečiach o nevyužiteľnosti a nevhodnosti športových motoriek, som sa logicky rozhodol kúpit VTR-ku. Ročník 97 ľudská cena, dávno známy dvojvalec, ale hlavne design rozhodol, prečo skončila u mňa v garáži.

 

02.08.2004 - pablo Čitatelia: 30321 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki GSX 750 INAZUMA

Dream comes true ....

 

29.07.2004 - lkuzman Čitatelia: 25738 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja Yamaha XT600E

S touto motorkou som relatívne spokojný už pár rokov. :)

 

28.07.2004 - MariachiT Čitatelia: 7253 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

„Vilage story“, alebo Ťažký život JAWY

…že čo sa dá písať o takom niečom? Tak to by ste sa teda čudovali, veď je to 45 rokov zážitkov odkedy uzrela svetlo sveta, 128 kg histórie na kolesách a niekoľko generácií čo vynosila na svojom chrbte. Ale kto to nevyskúšal, ten to nepochopí.

 

16.07.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 52124 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Prečo Honda Varadero nie je dokonalý stroj

O tomto stroji bolo popísané už toľko pozitívneho, že som sa po 14 000 km strávených v jeho sedle rozhodol uviesť to na správnu mieru.

 

13.07.2004 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 43291 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

APRILIA PEGASO 650

Aké v skutočnosti Pegaso je???Aké sú jeho kladné stránky a aké má neduhy?Odpoveďou môžu byť moje ,,objektívno-subjektívne " poznatky...

 

06.07.2004 - hasho1 Čitatelia: 16773 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

SUZUKI GSX 550 ES - Stará,ale dobrá

Ahojte! Tak toto je moja „zuzka“.

 

02.07.2004 - Janny Čitatelia: 30284 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

YAMAHA XT 600 E

Dva roky som premýšľal čo si kúpiť. Motorka ma lákala, ale stále som nevedel čo konkrétne by to malo byť. Hlavným dôvodom prečo som o nej začal uvažovať bolo moje premiestňovanie sa veľkomestom. Postavu a nálady mam skôr na choppera, ale bolo mi ho ľúto zničiť v meste. Obchádzal som motosalóny a do najužšieho výberu sa dostalo XT600E a Fazer600. Ale predsa len, keďže mesto je dosť rozbité a niektoré križovatky pripomínajú skôr tankodróm, tak vyhralo XT.

 

24.06.2004 - sierra Čitatelia: 25800 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha FZS 600 Fazer

Subjektivne postrehy, názory a skúsenosti... Nedá mi, aby som i ja prispel svojou troškou do motoride-mlyna. Svojou Yamahou FZS 600 Fazer.

 

16.06.2004 - PeterRabatin Čitatelia: 21630 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki GPX 600 R

Kawasaki GPX 600 R. Rok vyroby 1995.

 

| 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »