ISSN 1336-6491 | Online: 817 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32467
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13556)

Články - Testy a predstavenia

slider

Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025

Prvé dojmy Kawasaki Versys 1100 - Poobede nás čakal viac ako trojhodinový solo presun do hotela podľa navigácie. Takýto koncept na testovačkách sa mi hodne páči. Versys je skvelý spoločník na cestovanie, ktoré neprekazí ani drobný dážď. Má totiž skvelú ochranu a brutálne pohodlný posed s luxusným sedadlom. To všetko zdedil po predchodcovi. K tomu pridaj hladký priebeh štvorvalcového motora,...

slider

BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure

Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

Zobrazujem články 421 až 435 z cekového počtu: 945.

21.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 17248 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Honda NC750X, NS750S a Integra 2014 - Inovovaná rada NC od Hondy

Honda do pre nadchádzajúcu sezónu pripravila nie len nové modely ale inovovala aj svoje modelové rady. Zmenami si tak prešla aj rada motocyklov strednej triedy s označením NC medzi ktoré patrí aj Honda Integra. ENCéčky tak menia svoj názov NC700 na označenie NC750.

 

06.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9901 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Honda CTX1300 2014 - ďalší bagger v podaní Hondy

Popri Honde Goldwing F6B sa v novom roku v ponuke Hondy objaví ďalší štýlový bagger s názvom CTX1300. Honda CTX1300 tak doplní menšie CéteXká o dvojvalcovým motorom.

 

16.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18501 [Testy a predstavenia - Test]

-

Prvý test: Vyskúšali sme novú Vespu Primavera v uliciach Barcelony

Krátko po predstavení ďalšej generácie legendárneho talianskeho skútra – najnovšej „Osy“ sme dostali pozvanie na jej test v uliciach Barcelony. Metropola Katalánska je ako stvorená pre skútre a Vespa nie je výnimkou.

 

12.12.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9932 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Ducati Monster 1200 a Monster 1200 S - nadupaná verzia naháča v podaní Ducati

Postaviť okolo silného motora doslova iba súčasti nutné pre jazdu na motorke, tak to je filozofia rady Ducati Monster. Naháčom odjakživa viac pasovali vzduchom chladené motory, avšak beštia akou je Ducati Monster 1200 by tak nemohla vzniknúť.

 

11.12.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6094 [Testy a predstavenia - Test]

-

Projekt z cesty do terénu: Finančná náročnosť - Cesta vs. terén

Čím ďalej, tým viac otázok na mňa smerujete, či už v správach, cez FB alebo osobne. Na jednu častú otázku som už aj tu prisľúbil odpoveď. Teraz sa ju posnažím objasniť. Na pomoc som si prizval Filipa Danča, okruhára, ktorý začal zabŕdať aj do terénu, na jeho Honde CR125.

 

10.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10038 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test nových modelov Husqvarna 2014

Silný severan Husaberg bol šľachtou medzi offroadovými strojmi, no po štvrťstoročí sú jeho dni zrátané. Spojilo sa to, čo kedysi patrilo spolu a vlády sa ujíma Husqvarna. Slávna značka s korunkou v logu. Zdá sa vám to komplikované? Zašli sme si priamo do rodného Švédska, aby sme zistil ako to vlastne je a bude.

 

27.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 26225 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Yamaha MT-07 2014 - Masters of Torque aj pre mladých

Yamaha prináša k modelu MT-09 aj model s menším výkonom, ktorý by mal byť vhodný pre menej skúsených jazdcov. Základná filozofia rady MT má ostať zachovaná, avšak Yamaha MT-07 má byť, zvlášť vo verzii s výkonom 35 kW, dostupným bikom pre mladých.

 

25.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10621 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

BMW K1600GTL Exclusive 2014 - luxusná verzia maxituristu

BMW predstavilo ďalší prírastok v rade K1600 a tak po GéTéčku s prívlastkom Sport tu máme aj luxusne vyzerajúcu verziu GéTeeLka so slovíčkom Exclusive v názve. Šesťvalcový maxiturista od BMW tak postúpil o krok vpred v poskytovaní pohodlia na dvoch kolesách.

 

24.11.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10040 [Testy a predstavenia - Test]

-

MV Agusta Brutale 1090R – Civilnejšia, ale stále Brutale!

Keď som mal možnosť pojazdiť 1090RR priamo vo Varese, bol som nadšený. Keď som neskôr jazdil Brutku 800, tak som bol ešte „vychechtanejší“. Ale keď mi Filip priviezol 1090R a sprostredkoval čo si o nej myslí, tak som bol ....

 

20.11.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13084 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Vyskúšali sme: Yamaha Offroad novinky 2014 vo Veľkých Uherciach

Ako ste už v pozvánke mohli čítať, v dňoch 9.-10. novembra pre nás pripravila firma Mefosport testovacie dni modelov YZ a WR 2014. My sme mali možnosť pojazdiť už deň pred tým.

 

19.11.2013 - Brco928 Čitatelia: 15156 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Vespa Primavera 2014 - modernizovaná klasika MADE IN ITALY

V Miláne tohto roku Vespa slávnostne odhalila novú Primaveru - najnovšieho pokračovateľa legendárnych talianských skútrov so samonosnou oceľovou "karosériou". Primavera dostala nový štýl inšpirovaný modelom 946, nové rozmery kolies, podvozok, vstrekovanie a LED technológie ale samozrejme zostala verná retro dizajnu.

 

18.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13167 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

BMW S1000R 2014 - výkonný naháč z dielní BMW

Keď BMW predstavilo model superšportu S1000RR poháňaný výkonným radovým štvorvalcom, azda každý očakával príchod streetfighter-u odvodeného práve od tohto motocykla. BMW očakávaný krok urobilo a do roku 2014 vypúšťa novinku, naháč BMW S1000R.

 

13.11.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16129 [Testy a predstavenia - Test]

-

KTM Freeride 250 R 2014 - takto si predstavujem "Frírajda"

Asi by som neuveril, keby som nevyskúšal. Takto postavená motorečka, s nie práve ohurujúcim výkonom, zvlášť keď ma 350tková 4T sestra nepresvedčila. Ale teda musím uznať, toto je strojovňa...

 

11.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11809 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Continetal ContiMove 365 skútrová pneumatika M+S (nielen) na zimu

Continental predstavuje novú celoročnú skútrovú pneumatiku Conti Move 365, ktorá dosahuje vyváženosť medzi letnou a zimnou pneumatikou vďaka inovatívnemu dizajnu dezénu.

 

11.11.2013 - zooo Čitatelia: 11763 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 2

Počas dovolenky v Nórsku som sa podujal na krátky testík štyroch navigácii od Garminu. V tejto časti sa pozrieme na GPSmaps 62ST a Montana 600 Moto.

 

| 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 |

Triumph Trident

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »