Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 496 až 510 z cekového počtu: 941.
21.12.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 18285 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki Inazuma 250 – Letmé zoznámenie alebo kámoška do dažďa
Posledný novembrový týždeň prišla možnosť zviezť sa na tohtoročnej novinke od Suzuki – malej GSRke, pardon Inazume. Slnečno, krásnych 8°C, to je príležitosť predčasne preklepnúť dvestopáďu a trošku si prečistiť hlavu pred zimným spánkom.
19.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7804 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu – Rozdiely medzi Kafkou a Huskou
Presadnutie zo štvortaktnej dvaapolky na dvojtaktnú stopjetadvácu mi ukázalo veľa z toho, o čom som doteraz len teoretizoval.
12.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9108 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Posezónne zhodnotenie redakčného oblečenia od 4SR
Posvietili sme si na všetky nové kúsky oblečenia, ktoré sme používali túto sezónu a prinášame vám krátke zhodnotenie.
10.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 15901 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna TR 650 Terra ABS – Nenormálny pracant?
Nenormálny pracant? Neviem, posúďte sami. Cestné enduro, výkon 58 koní, suchá hmotnosť 166 kg, ABSko, nízka spotreba a cena 5 990,- €. Ak toto nepresvedčí, tak poďme ďalej.
03.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11970 [Testy a predstavenia - Test]

MV Agusta Brutale 675 - Najmenšia brutalka
Ak by som ju mal opísať čo najkratšie, tak poviem, že to je typická talianka. Krásna, malá, športová a má svoje muchy.
30.11.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7911 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z cesty do terénu - Husaberg FE 450 "DudisRacing" a rýchlovka v piesku
Svoje 30. narodeniny som z polovice dňa strávil na trati v Moravskom Jáne. Ponuku vyskúšať endurového Husára som chvíľku zvažoval - len tak pro forma na oko, nech nevyzerám ako nenažranec.
29.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27808 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme: Piaggio Mp3 Yourban 300 2012 – na troch kolesách nielen do mesta
Napriek tomu, že unikátny trojkolesový skúter Mp3 predstavilo Piaggo v roku 2006, nemali sme doteraz možnosť ho vyskúšať. Aj preto som ani na sekundu nezaváhal a Mp3-ku zobral ako sekundanta k testu nového Fly 125. Ako sa teda jazdí na troch?
28.11.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 19828 [Testy a predstavenia - Test]

KTM Duke 200 - Malý provokatér
Nájde si už 2hý najmenší Duke svojich priaznivcov a trafil sa presne medzi 125ku a dospelého, aj keď takisto miniatúrneho 690koveho vagabunda? Otázka moja osobná – je možné, že som prežil 130 besných talianskych, ale pochová ma malý pomaranč?
12.11.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6352 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu - MX trať Moravský sv. Ján
Po chvíľkovej prestávke zapríčinenou chorobou som sa konečne dostal na motorku a navštívil som ďalšiu trať. Relatívne čerstvo vybudovanú pieskovú trať v Moravskom Svätom Jáne.
08.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 35557 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme: Piaggio Fly 125 2013 - elegantný pracant do mesta
S poslednými teplými dňami babieho leta sme vybehli vyskúšať nový mestský skútrik z produkcie talianského koncernu Piaggio.
31.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 38870 [Testy a predstavenia - Test]

Honda NC700X v Alpách - Dávid proti Goliášom
O Dunlop Moto Tour 2012, niekoľkodňovom jazdení v Alpách som už písal. Teraz na sklonku sezóny sa vrátim ešte k motorke, na ktorej som sa do Álp vydal. Honda NC700X si zlízla nejakú tú kritiku, hlavne v oblasti malého výkonu, hneď po jej predstavení. Aká je ale skutočnosť pri nasadení v Alpách a to proti oveľa výkonnejším kolegyniam?
29.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16655 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Akčná kamera Liquid Image Ego Full HD
Je malá, dobre vyzerá, nie je až tak drahá a natáča fakt slušne. Oslovila ma natoľko, že zostáva u mňa ako moja dvorná kamera na všetky moto, auto a aj iné športové aktivity.
24.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7736 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

4SR S-Race – textilka s membránou
Nie vždy sa mi chce súkať do kombi a nie vždy sa mi chce k džínsom brať koženú bundu. Hneď ako 4SR predstavili túto novinku, tak som si povedal, že to bude práve to, čo potrebujem.
23.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6014 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z cesty do terénu - pretek číslo tri, Gbely
A tak za sebou máme ďalší závod. Tento krát úplne vydreté a vybojované tretie miesto.
16.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18654 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki Versys 1000 2012 - Veľký zed trochu inak
Tak na zúbky tohto šport-turistu sme sa tentoraz pozreli netradične v presile a to v zložení: Milan Mikulík - mikulec a Tomáš Hajduch - Awia. Každý z nás z toho svojho pohľadu.
Predchádzajúce | 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!