Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 571 až 585 z cekového počtu: 945.
02.04.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5134 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
„Blog“ - Projekt z cesty do terénu - prvý pád tejto sezóny a hneď aj druhý :-) plus bonus
V stredu som konečne po dlhšej prestávke znova pojazdil s Kafkou, omakal nové gumky a trochen sa aj vyrúbal. Vo štvrtok som bol znova a ako by to bolo, keby som nespadol...
29.03.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5273 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – Novinka v projekte a 1. tréning
Pani zima zdá sa konečne odišla a zas nám dala na nejaký čas pokoj. Ani sme sa nenazdali a aj naša domovská trať je už suchučká a pripravená na trénovanie. V nových papučkách sme teda vyrazili na prvý tréning.
13.03.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18339 [Testy a predstavenia - Test]
Zrkadlo mojej duše - Triumph Speed Triple 1050
Poriadny a poctivý kus železa s poriadnym výkonom v elegantnom šate. A ešte mi pasuje aj ku komboške. To nemože byť predsa náhoda...
01.03.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28550 [Testy a predstavenia - Test]
Prvý test: Honda Crosstourer v Katalánsku - prináša svieži vietor do segmentu cestovných endúr
V polovici februára 2012 pozvala Honda novinárov z celej európy do Španielska na prvé jazdy na jej novej vlajkovej lodi v kategórii cestovných endúr a na naše potešenie sa jedna pozvánka ušla aj našej redakcii. A tak vám môžeme priniesť prvé poznatky aj my.
29.02.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9359 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
MV Agusta prehliadka továrne kde vznikajú skvosty a povozeníčko v sedle Brutale 1090 RR a F4-RR
Kto by odmietol ponuku inportéra ísť sa pozrieť do talianska, do továrne, do showroomu, odviesť sa na dvoch mašinkách a ešte k tomu keď sa jedná o MV Agustu? Asi nikto, kto má rád motorky nie preto že „módny doplnok“ ale preto, že „som motorkár“. To som nemohol odmietnuť ani ja!
27.02.2012 - Varan Čitatelia: 13974 [Testy a predstavenia - Test]
Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa
Posledných pár rokov sa množia motorky s obsahom medzi 250 a 450 ccm. Na čo je to dobré, respektíve pre koho sú, sme chceli prísť prostredníctvom TEčky. Aká teda je?
16.02.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 17048 [Testy a predstavenia - Test]
Test jazdenky: Ducati Monster S2R 800 – čisto čistá zábava
Keď lístie na stromoch malo rovnakú farbu ako slnko, dostal som možnosť popreháňať malú červenú príšerku. A že to veru stálo za to! Zima nezima, na výber ostalo iba jediné. Rvať za plyn a usmievať sa od ucha k uchu.
09.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13206 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Predstavujeme: HARLEY-DAVIDSON® SOFTAIL® SLIM™ - čistý custom zo starej školy
Odstrojený, štíhly, minimum chrómu a s retro detailmi
06.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13692 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Predstavujeme HARLEY-DAVIDSON® XL1200V Sportster SEVENTY TWO™ 2012 - v štíhlom štýle
Harley-Davidson 72 je stroj snov, Sportster na výlete do dôb, kedy chalani jazdili na bikoch typu Sting-Ray a veľkí frajeri parkovali choppery v rade na chodníku.
03.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7021 [Testy a predstavenia - Test]
Videotest: Husqvarna Nuda 900 a 900R na Sardínii
Počas predstavovačky Husqvarny Nuda, ktoré prebehlo koncom roka 2011 na Sardínii sme natočili aj video. A tu ho máte.
31.01.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7394 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Keď niet blata postačí aj sneh
Niektorí v taký čas doma srkajú horúce kakao, iní sa lyžujú. Málokto vytiahne von motorku. V blate sa jazdí perfektne, ale čo ak nasneží? Chcelo by to hroty v kolesách, no sranda je aj bez nich!
18.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19460 [Testy a predstavenia - Čižmy]
Otestované: Čižmy Sidi Crossfire SRS - enduro, motokros ale aj touring alebo rally
Čižmy na motokros, enduro ale ktoré zvládnu aj turistiku a môžete ich mať celý deň na nohách? Utópia? To som si myslel aj ja kým som neskúsil Sidi Crossfire SRS.
17.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5164 [Testy a predstavenia - Test]
Projekt z cesty do terénu - ako trénujem ja: RHplusB
Keď som začal písať o Kafke, ozval sa mi RHplusB, že to sleduje a má radosť z toho, že sa tu niečo také robí. Prehodili sme zopár ss a tu je článok od neho ako trénuje. Ak je vás viac, kľudne mi napíšte, radi to uverejníme. Takže nech sa páči, niečo od RHplusB.
12.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13302 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Projekt z cesty do terénu: Čo na seba ku kroske
Motorka je doma a s ňou aj prvé „problémy“. Čo na seba?
10.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10709 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Predstavujeme novinky Continetnal pre rok 2012
Pre rok 2012 Continetnal pripravil viacero noviniek a nových modelov pneumatík. Absolútnou novinkou je Continetal Sport Attack 2.
Predchádzajúce | 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



















