Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 751 až 765 z cekového počtu: 945.
24.01.2009 - Cacao Čitatelia: 14118 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Novinky 2009 v triede off-road
Aby sme neostali nič dlžní labužníkom blata a off-road jazdcom celkovo, prinášame prehľad nových mašiniek do terénu na nastávajúcu sezónu. Na svoje si prídu ako ostrieľaní borci, tak aj nováčikovia v tejto kategórii.
10.12.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15795 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Novinky 2009 v triede supermoto
Supermotardy sú jasná alternatíva k superšportom, o tom nie je pochýb. Ovládateľnosť kolobežky, kotvy na kolesách a obrovský úsmev na tvári po zosadnutí z nich.
01.12.2008 - Cacao Čitatelia: 25032 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Novinky 2009 v triede naked bike, 2. časť
Pred niekoľkými dňami sme predstavili prvú polovicu štartového poľa naháčov na nadchádzajúcu sezónu. Okrem mierumilovnejších jedincov tu máme aj radikálnejšie vecičky, na ktoré hodíme očkom teraz.
24.11.2008 - Cacao Čitatelia: 18283 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Novinky 2009 v triede naked bike, 1. časť
Každý výrobca motoriek si vie zrátať 1+1 a investícia do triedy naháčov a polonaháčov sa v žiadnom prípade nejaví ako peniaze vyhodené do "luftu". Najmä v čase, keď sú najpredávanejšími strojmi a nekupujú si ich len "praví" motorkári, ale aj bežní civilisti na dochádzanie do práce alebo len tak pre potešenie a víkenové povozenie.
19.11.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 12608 Strany: 5 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Novinky 2009 v triede superšport
Rok 2009 bude v superšportoch tak trochu špeciálny. Okrem tradičnej dvojročnej obmeny modelov niektorých japonských značiek pribudne ďalší štvorvalec. Z Európy!
10.11.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 23486 [Testy a predstavenia - Test]
KTM 690 SMC, ďalší level
Raz vo vašom živote možno nastane situácia, keď budete prehadzovať nohu cez sedadlo svojej motorky a zrazu si uvedomíte, že na ceste to už proste nie je ono. Chcete sa niekde dobre vybúriť a nedusiť toho malého závodníka, čo v sebe nosíte. Nové SMC-čko je jedna z ciest ako sa do toho pustiť.
15.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 41364 [Testy a predstavenia - Test]
Test Ural Sportsman 750 – Baľšaaja ťechňika
Zabudni na všetko čo si doteraz poznal. Toto je veľké, ťažké, samá oceľ, má to sajdku s náhonom, spiatočku a vzhľad z čias druhej svetovej. Proste stará dobrá ruská technika z fabriky za Uralom v ďalekom Irbite.
05.10.2008 - Cacao Čitatelia: 13907 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Test pneumatík Continental: Prvý kontakt s motokrosom
Koncom septembra sa na Slovensko dostalo pár nových motokrosových pneumatík Gelände-Sport od Continentalu vďaka firme Conti-Moto s.r.o.
01.10.2008 - agressor Čitatelia: 17181 [Testy a predstavenia - Test]
KTM 690 Enduro – nástupca elitára
Čo som čakal od tohto Endura? Asi to isté, čo od jeho staršieho brata s kubatúrou 640. Že to bude ťahať od spodu a na zadné ešte na trojke, že sa to bude triasť jak panna pri prvej... puse a že ergonómia bude nahradená veľkou porciou endorfínov. Ale nakoniec to dopadlo aj tak celkom inak.
25.09.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 23798 [Testy a predstavenia - Test]
Pán dokonalý – Honda CBR1000RR
Honda začína byť v poslednej dobe pekne drzá, predchádzajúce dizajnové oddelenie asi dostalo padáka a usadlé krivky z nedávnej minulosti vystriedal výzor značne talianskej príchute. Chcelo to poriadny kus odvahy pustiť sa do niečoho takéhoto, klobúk dole.
16.09.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 18643 [Testy a predstavenia - Test]
SuperTest super KTM 990 SuperDuke
Dobrý deň, chcel by som u vás uzavrieť dobrú životnú poistku... S veľkou výplatnou sumou v prípade trvalej invalidity alebo náhlej psychickej poruchy. Kúpil som si včera motorku, možno tu už boli viacerí, tipujem. Je to SuperDuke od KTM.
03.09.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 28820 [Testy a predstavenia - Test]
Keď dve sú málo a štyri moc- Can-Am Spyder
Choďte už všetci do kelu, nechajte ma na pokoji...Tak dobre, ale hovorím to naposledy , je to značka Can-Am, má litrový motor s výkonom cez sto koní a ide to dve stovky za hodinu akoby nič...
25.08.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 18498 [Testy a predstavenia - Test]
Test KTM LC4 690 Duke III
Duke je pre mnohých ikona, ktorý si založil vlastnú triedu, kde sa nepozerá na praktickú stránku motorky alebo cestovateľské schopnosti. Jediným cieľom sú tony zábavy
a radosti. Odpaly z križovatiek po zadnom a zastavovanie na prednom maturantkám prechádzajúcim cez prechod pre chodcov, o tom hlavne to dnes celé bude.
11.08.2008 - agressor Čitatelia: 64288 [Testy a predstavenia - Test]
Yamaha XT660Z Ténéré - motorka, s ktorou nájdeš konce všetkých ciest
Ténéré, Ténéré, Ténéré... stále mi to znie v hlave a predo mnou sa otvárajú nekonečné obzory splývajúce s oblohou, fatamorgány Púšte všetkých púští a najkrajšie duny Sahary. Ocitám sa v sedle vysokej dakarskej motorky a rútim sa pieskom. Na nádrži sú červené obdĺžniky medzi dvomi čiarami...
06.08.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 31675 [Testy a predstavenia - Test]
Practe sa z cesty, letí Honda CB1000R
125 koní a pohotovostná hmotnosť 217 kíl, nič na prvý pohľad vzrušujúce a dych vyrážajúce poviete si pri čítaní technických parametrov. Ale potom si pozriete fotky a niečo vo vás hrkne, nádherný bajk. Ak sa preveziete, budete musieť možno chvíľu hľadať slová, nová CB1000R.
Predchádzajúce | 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



















