Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 841 až 855 z cekového počtu: 941.
10.01.2007 - Vidicon Čitatelia: 35911 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Jazdenky: Honda VFR 800 versus Yamaha TDM 850
Možno vás práve napadlo, že tieto dve motorky nemá zmysel porovnávať, že sú každá z inej kategórie, ale jedno majú spoločné: obe sa narodili pre turistiku. Na oboch strojoch môžete prejazdiť Európu bez náznaku strachu, že vás nechá „na holičkách“ alebo v kolóne áut...
09.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 18796 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Bongiorno, Ducati 1098 et Desmosedici RR, mamma mia!
V dnešnej lekcii taliančiny budeme preberať exkluzívne slovíčka...
08.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 29508 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha YZF-R1 2007
Pre nový rok boli na výstave v Kolíne predstavené dva litrové superšporty – Suzuki GSX-R a Yamaha R1. Yamaha toto predstavenie brala v skromnom duchu, čo je vzhľadom na revolučné zmeny v motore dosť prekvapujúce.
04.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 55471 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Gilera GP 800 – najväčší a najrýchlejší skúter
Dvojvalcový 840-kubíkový motor do V (90 º), 75 koní, 76 Nm, maximálka okolo 200 km/h. Reč nie je o nejakom naháči, ale o skútri.
27.12.2006 - AcHeRoN Čitatelia: 9426 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Harley-Davidson predstavuje prototyp XR1200
Harley-Davidson inšpirovaný veľmi úspešnou závodnou motorkou XR750, predstavil nový prototyp XR1200, ktorý je postavený na báze Sporstera 1200, na výstave Intermot a možno začne s výrobou už do roka.
21.12.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 15744 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Test vyhrievanej vesty Warm-vest
Vonku je už riadna kosa, ale našťastie ešte nenasnežilo, takže na suchých cestách sa sem-tam dá aj povoziť. Pre tepelnú pohodu to však chce viac vrstiev oblečenia alebo niečo vyhrievané – ako napríklad Warm-vest.
29.11.2006 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 34870 [Testy a predstavenia - Test]

Yamaha YZ 125 verzus KTM 520 EXC verzus Beta ALP 200
Malý dvojtakt verzus veľký štvortakt verzus malý štvortakt, cross verzus ostré enduro verzus trial enduro, japonec verzus rakúšan verzus talian, vodou chladený verzus… Charakteristík a opisov by sa našlo...
28.11.2006 - Andre Čitatelia: 21687 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test systému automatického mazania reťaze Scottoiler Universal Kit - skúsenosti
Pred sezónou 2006 som bol poverený otestovať tento systém. Scottoiler bol teda namontovaný začiatkom marca na môj motocykel Suzuki DR BIG 800S. Teraz prišiel čas podeliť sa o skúsenosti.
13.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11391 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Honda do sveta pustila prototyp CBR 1100 XX Super Blackbird, ktorého motor pracuje pod nadvládou systému Hyper VTEC.
10.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 18353 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test motoalarmu Scorpio SR-i500 SE – skúsenosti a záver
Koncom augusta sme začali testovať tri alarmy, ktoré nám poskytla spoločnosť Bike Security. Odvtedy sme mali dosť času na preverenie ich fungovania v praxi, prišiel čas odovzdať svoje skúsenosti.
08.11.2006 - sliver Čitatelia: 6387 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

AC Schnitzer F 800 S Twinstar a R 1200 S Sprintstar
Firma AC Schnitzer je už všetkým známa, takže okolo nej nebudem zbytočne plytvať textom a prejdem priamo k veci.
07.11.2006 - TTom Čitatelia: 13499 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Motocyklový alarm MT7 - dojmy a skúsenosti
Alarm na motorke sa mi zdal somarina ktorá je tam len na to, aby sa pokazila a robila problémy. Názor som zmenil.
01.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11735 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test motocyklového Bluetooth handsfree Cardo Scala Rider
Dnes, keď je telefonovanie neoddeliteľnou súčasťou našich životov, poteší akákoľvek drobnosť, ktorá oslobodí ruky od držania telefónu. Najmä v premávke je to uľahčujúca a v podstate jediná legálna záležitosť.
25.10.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 38589 [Testy a predstavenia - Test]

Adamsmoto Jin Lun JL 250-5 - mestský cruiser
V poslednom období sa na slovenskom motocyklovom trhu objavilo niekoľko ázijských výrobcov, ktorých sortiment tvorí celá škála skútrov, motocyklov a štvorkoliek. V motorkárskej obci sa šíri názor, že sú to „hračkárske“ motocykle, a tak sme neváhali a pozreli sa na jednu z tých „hračiek“ bližšie.
23.10.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 12469 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinky Honda pre rok 2007
Japonská Honda ako prvá informovala o novinkách na nasledujúcu sezónu. O niektorých modeloch však pomlčala a počkala až do začiatku októbra...
Predchádzajúce | 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!