Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 691 až 705 z cekového počtu: 1222.
14.12.2009 - Allfik Čitatelia: 9728 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Moja Alpská anabáza
Pôvodne som nad písaním článku neuvažoval, ale keďže sa veci vyvinuli tak ako sa vyvinuli, nedá mi sa s Vami o to nepodeliť. Možno už niekto niečo podobné zažil, tak si na to spomenie a tí čo to nezažili, nech sa poučia. :)
12.12.2009 - ORGANIZATOR Čitatelia: 7650 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Mikulásška nedeľa 2009 v Čilistove a v Šamoríne
Niet krajšieho pohľadu, ako pohľad na rozžiarené detské očká.
10.12.2009 - matoj Čitatelia: 9533 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Slnko seno a pár KM
Všetko sa to začalo v časoch snehu a mrazu, keď človeku ostáva obzerať fotky z minulej sezóny a čítať zaujímavé cestopisy. No a práve vtedy som si povedal, že Slovensko som obstojne pobehal, tak prečo nezabehnúť von. Cieľ - Česko a filmové miesta.
05.12.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 13028 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Mikulášska jazda 2009 v Bratislave a Košiciach
Zase sme o 365 dní starší a o ďalšiu Mikulášsku jazdu skúsenejší...
01.12.2009 - MareceqMTX Čitatelia: 10179 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Možno posledný výlet v sezóne 2009
Nedeľa ráno, vstávam z postele ľavou nohou aj napriek tomu, že po prechode na zimný čas som mohol o hodinu dlhšie spať. Pohľad z okna ma hneď preberá, lebo veľmi dobre viem že táto nedeľa je možno posledná zjazdná v tomto roku.
29.11.2009 - sibko Čitatelia: 11933 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Korzika : Chorvátsko 0:1
O tom, ako sa dajú meniť svetové strany a ciele cesty.
25.11.2009 - baso Čitatelia: 9280 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Kawasaki KLX 250 - výlet po Južnom Thajsku
Týždňový výlet v prekrásnom prostredí Južného Thajska. Na Kawasaki KLX 250 sme vo dvojici spravili takmer 1500 km. Je pravda, že to bol záber na zadnú časť tela, ale stálo to za to!
24.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4828 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Motorkárska jeseň
Už to pomaly začína. Teplota klesá pod 10 stupňov a slnko iba občas vykukne spoza mrakov. Okno skrápa dážď a aby toho nebolo dosť, pripája sa k tomu všetkému aj vietor.
17.11.2009 - pind Čitatelia: 12917 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako sme šli do Benátok alebo mini moto roadtrip 2009
Koniec septembra stále viac pripomínal leto ako jeseň, bol by preto hriech takéto počasie nevyužiť na menší výlet, ktorý nám dovoľoval čas aj peňaženka. Rozhodli sme sa pre Benátky s dvomi plánovanými zástavkami v Rakúsku, cestou tam v Grazi a cestou spať opäť v Rakúsku, v Stadl an der Mur.
15.11.2009 - MajoKE Čitatelia: 23578 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko – splnený sen. Meteora, Olympia, Mykény. 1. časť.
Ťažko nájsť v Európe dospelého človeka, ktorý by nepočul o gréckych bohoch, hrdinoch, bájkach, obdivuhodných stavbách. Prežili mnoho stáročí.
14.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5082 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Víkendová poltisícka
Tento víkend improvizácia, odborne povedané, túlanie. Hlava nemá jasno, iba niečo tuší. Načo plánovať výlet, keď sa vždy môže čokoľvek zmeniť?
06.11.2009 - Paulie Čitatelia: 12026 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner a Dolomity, alebo ako sme sa stali motorkármi
Hovorí sa, že kto nebol na Grossglockner Hochalpenstrasse, nie je motorkár. Síce jazdím na motorkách už od pätnástich rokov, ale motorkár potom ešte nie som. Tak som sa to rozhodol napraviť.
30.10.2009 - DOHC555 Čitatelia: 6528 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Komoča 2009 alebo 850 km v sedlách 20-ročných MZ
Už minulý rok sa nám behanie po meste a okreskách trochu zunovalo, a tak nám v hlavách vŕtalo dať nejaký spoločný výjazd, prípadne skočiť na motozraz.
27.10.2009 - Mitja Čitatelia: 10282 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sk - Ukrajinsko - Poľská trojka
Na akcii Touratech v Levočskej doline pri pozeraní dobrodružných dokumentov nás to napadlo – skúsiť aspoň malé dobrodružstvo po Ukrajine. Je rozhodnuté. Nájsť informácie o plánovanej oblasti je však nemožné. Neváhame, treba to tam omrknúť na vlastné oči ... v znamení trojky
22.10.2009 - patriklevicky Čitatelia: 3940 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Jesenný PIONIER CROSS - 25.10.2009
Tak a je to jasné!!! Pre nezjazdnosť trate vplyvom silného dažďa sme
tradičný jesenný PIONIER CROSS, ktorý sa bude konať na vynovenej trati
v areáli miestnej strelnice vo Vieske nad Žitavou, presunuli na nový termín.
Čaká na vás rozšírená a zrýchlená trať, pečené klobásky, varené víno,
plne vybavený bufet a samozrejme tombola so zaujímavými cenami.
Predchádzajúce | 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!