Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7456 až 7470 z cekového počtu: 8736.
21.03.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11904 [Novinky - PR článok]

Výstava Motocykel 2007 už klope na dvere
Vo štvrtok 29. 3. v bratislavskej Inchebe odštartuje jubilejný 10. ročník výstavy Motocykel 2007.
21.03.2007 - Grizzly660 Čitatelia: 15564 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jedna jazda za dažďa
O faktoch, pocitoch a spomienkach pri jednej jazde v teréne.
20.03.2007 - Pozierac Čitatelia: 10030 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Na návšteve u krvavej grófky - nevhodné pre superšporty a iné asfaltožrúty!
Je ráno, sobota 17. marca. Čo tak dnes vymyslieť? Počasie je zatiaľ relatívne dobré, ale v priebehu dňa sa má pokaziť.
19.03.2007 - ORTUT Čitatelia: 5018 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Môj prvý výjazd v živote
Prihlasujem sa k vám ...
18.03.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8625 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme dakarské špeciály Jara Katriňáka a Ivana Jakeša
To, že Záhorie je plné piesku, vie minimálne každý druhý endurák. Preto sem chodia trénovať aj dakarskí frajeri, ba aj legendy ako Karel Loprais.
17.03.2007 - francik Čitatelia: 15764 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja kovová holka Sofinka - Yamaha R6
Rád by som vám predstavil moju srdcovú záležitosť – Yamku R6 menom Sofinka...
16.03.2007 - gilbert Čitatelia: 7374 [História]

Slepá ulička štvortaktného trialu
Ostrovania sú naozaj zvláštni ľudia a potvrdili to aj svoským chápaním trialu, ktoré ich priviedlo tam, odkiaľ niet návratu. Do kroník, ktoré síce približujú minulosť, no nevedia čo je budúcnosť.
14.03.2007 - vittorio Čitatelia: 27223 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Jawa 350-634
Zdravím všetkých, ktorým učarovali jednostopé stroje komplikovanejšie ako bicykel.
13.03.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 7777 [Testy a predstavenia - Test]

Testovali sme nového Horneta!
Veru tak, ako prvým na Slovensku sa nám do pazúrov dostal nový voňavučký šestkový Hornet.
13.03.2007 - Brambo Čitatelia: 5487 [Šport - MotoGP]

MotoGP – 1 – Katar, 10. 3. 2007 - Stoner prekvapil, oslavy bez šampanského
Ideálnu stopu na katarskom okruhu Losail od WSBK ešte nestihol zafúkať piesok a už sa na ňom išla prvá tohtoročná veľká cena MotoGP, premiérovo s motocyklami 800 ccm v najsilnejšej kubatúre.
13.03.2007 - mahaluko Čitatelia: 5240 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Z Londýna do Španielska
Mototuristika na iný štýl. Dosť podrobný opis môjho výletu do Španielska.
12.03.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7791 [Novinky - Oznam]

Motocykel roka 2007 v znamení šťastnej sedmičky
Odborná anketa Motocykel roka sa už dostala hlboko do povedomia širokej motoristickej verejnosti. Redakcia časopisu Svet motocyklov ju tento rok organizuje už po siedmykrát.
12.03.2007 - agressor Čitatelia: 10137 [Novinky - Oznam]

Výstava Motocykl 2007, Praha
Hodinová dopravná zápcha a polhodinová prechádzka od najbližšieho parkovacieho miesta predchádzala náš nedeľný príchod na výstavu Motocykl 2007. Fajn ale, že bol krásny jarný deň, tá prechádzka bola cez Stromovku a výstava stála za to.
12.03.2007 - Vadim Čitatelia: 32489 [Technika - Dobré Rady]

Kategórie motocyklov, 4. časť: Poďme spolu lietať... Motokros
Krosová motorka je po nemotorových dvojkolesových „trenažéroch“ - bicykloch, na začiatok motocyklovej „kariéry“, tou najlepšou voľbou. Jej výhodou je to, že sa jazdec naučí ovládať jednostopový stroj v tých najťažších podmienkach a v relatívne bezpečnom prostredí. Výhodou je aj to, že sa dá zohnať za slušné peniaze.
12.03.2007 - Pozierac Čitatelia: 10612 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Po stopách sváka Ragana
Nedeľu treba svätiť. Každý máme na to svoje spôsoby. Čo tak sadnúť na motorku a ísť sa trocha vyblázniť. Nechcem objavovať nič nové, dnes nebudem bahniakom. Cieľom je Holubyho chata na Veľkej Javorine. Päť týždňov som sa trápil pri prechode Saharou. Dnes si budem užívať.
Predchádzajúce | 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!