Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 16.
24.06.2015 - ADVRider Čitatelia: 8157 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Za 28h 18min okolo Slovenska
Víkend máme za sebou a mne sa podarilo v sobotu sa zapísať do Slovensej knihy rekordov so svojou cestou okolo Slovenska na motocykli. Čas bol stanovený na 30h, počasie upršané a chladné. Aj napriek nepriazni som v piatok 19.6 vyrazil z Popradského letiska o 10:02.
01.02.2013 - PerPatres Čitatelia: 8823 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Najzaujímavejšie mosty Slovenska na moto
Mosty ma odjakživa fascinovali a vždy som obdivoval ich majestátnosť a umenie ľudí, ktorý ich stavali. Mosty boli pre mňa vždy viac ako len obyčajnou stavbou. Boli symbolom, nositeľmi histórie, umenia a pokroku, civilizácie.
18.07.2012 - motoman Čitatelia: 5497 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

BMV a „Memoriál Jozefa Pé“ na „Dolnej zemi“
Keď sa v období krutej tohtoročnej zimy začalo pomaly skloňovať v zainteresovaných kruhoch slovné spojenie „Ďalšia Haličská motorkáreň“, bolo nám - BMV (bystrickým a samozrejme aj brezňanským motoveteránom ) celkom jasné, že to už nie je nič pre nás, ale otvára sa nám tým netušený priestor pre naplánovanie ďalšieho vlastného mototuristického podujatia.
12.03.2012 - pind Čitatelia: 11710 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Spoznaj krásy Slovenska 2011
Štyri motorky, 5 jazdcov a 1600 km okolo Slovenska. Od západu na východ a späť alebo motorkárov sprievodca po galaxii.
13.08.2009 - galan111 Čitatelia: 11340 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Yuki Arrow cesta okolo Slovenska 2009
Tak som sa rozhodol vyskúšať svojho ARROW-a a vybral som sa na dovolenku okolo Slovenska. Ideme dvaja s manželkou, ktorú som na toto dobrodružstvo nahovoril i napriek tomu, že ešte na motorke prakticky nikde nebola.
23.09.2008 - Mitja Čitatelia: 14097 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Za Radegastom, alebo Slovensko-Moravská pohodovka (+ bodka na Ružinej)
Blíži sa náš odjazd, tak ešte narýchlo nad mapami doťahujem plán, čo, kde, ako. V sobotu som si vyzdvihla svoju moto zo servisu a mohli sme začať baliť.
11.10.2007 - malyVlado Čitatelia: 12128 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

1000 kilometrov slovenských
K napísaniu tohto článku ma inšpiroval článok „700 míľ slovenských“. Tak isto ako TonyCBF, aj my sme sa o tejto ceste dohodli už vlani na jeseň.
27.09.2007 - ofca Čitatelia: 10348 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Malé kubatúry, veľké výlety alebo na 125 ccm do Tatier
O tom, ako išli traja adolescentní výletníci na 125-kách do Tatier.
20.09.2007 - sparks05 Čitatelia: 11052 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Simson tour 2007
Pôvodne sme plánovali vyraziť 20. 8., lenže nám počasie neprialo. O čo vlastne ide? Výlet po celom Slovensku na našich mašinách – Simsonoch. Čo je Simson asi netreba písať, ale aspoň ozrejmím, že sa jedná o dvojtakt s objemom 49 ccm (sparks) a 60 ccm (lukipuki).
28.12.2006 - Miso251SK Čitatelia: 17197 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Tour de Slovakia alebo ako mi Česi ukázali Slovensko
Skvostný nápad vznikol v hlave Hekiho z Opavy a uverejnil ho na medzinárodnom MZ fóre. Jednalo sa o trip po Slovensku. Základné informácie, kam by sa išlo, kde by sa spalo...
26.12.2005 - matus Čitatelia: 17085 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Ako z Bratislavy do Vysokých Tatier
Priznám sa, že ako Blavák som zatiaľ veľa zo Slovenska nevidel a preto som sa tohto roku rozhodol, že obmedzím jazdenie po krásnej Myjave a Záhorí a
vyberiem sa kúsok ďalej - do Vysokých Tatier.
12.09.2005 - Cendina Čitatelia: 16016 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Haluška trip
Nikam nepospícháme. Na pohodičku.
05.08.2005 - Zdenek Čitatelia: 10979 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Poznávací cesta po krajích Slovenska 2005
O takové cestě se už dlouho povídalo. Ředičtí Pohodáři ji plánovali již delší čas. Roman, jednatel Pohodářů, mne požádal, abych oslovil Ondru z Ražňan u Sabinova, jestli by nám připravil nějakou trasu, po které bychom jeli a poradil kam a na co se kouknout. Ondra to vzal zodpovědně, navrhl trasu, připravil mapy a dokonce se nabídl, že nás třetí den povede a budeme moci u nich na zahradě přespat. Vše se dohodlo, stanovil se časový plán a začalo se chystat.
27.09.2002 - Hektor Čitatelia: 15637 Strany: 3 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Cesta okolo Slovenska 4.-13.7.2002
Po dlhej ročnej pauze a plánovaní prišiel deň D, kedy sme sa opäť stretli - partia Slovákov a Čechov na mašinách...
14.06.2002 - Hektor Čitatelia: 18229 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Vysoké Tatry - Zakopané - Orava
Štvordňový májový výlet na motorkách okolo Vysokých Tatier.
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!