Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja motorka
Zobrazujem články 211 až 225 z cekového počtu: 608.
18.12.2008 - bijou210 Čitatelia: 20528 [Vaše stroje - Moja motorka]

SUZUKI GSX 1300 B-King
Ako som si našiel najlepšieho kamaráta. Volá sa Suzuki B-King.
15.12.2008 - tombar Čitatelia: 40927 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha FZ1 - superšportový naháč
Yamaha FZ1 je street bike odvodený zo superšportu Yamaha YZF R1. V roku 2006 tento motocykel prešiel kompletným redizajnom, motor si znovu požičiali z R1 model 2004 a výsledkom bol kompaktný nahač s vysokým výkonom vo svojej triede. V ponuke sú dve verzie. Naháč a polokapotovaný naháč.
13.12.2008 - Cistic Čitatelia: 22021 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki VZ800 Marauder vs. piata sezóna.
50 000 km na Suzuki VZ800 Marauder.
12.12.2008 - sk8kubo Čitatelia: 27583 [Vaše stroje - Moja motorka]

YUKI 250 CSR - motocykel, ktorý som pôvodne asi chcel
Inšpirácia pre tento článok prišla po nedávnom príspevku YUKI Twinsport - motocykel, ktorý som pôvodne ani nechcel od Nagela.
24.11.2008 - Nagel Čitatelia: 14385 [Vaše stroje - Moja motorka]

YUKI Twinsport - motocykel, ktorý som pôvodne ani nechcel
Ako pomerne stály čitateľ tohto serveru, ktorý sa občas zapojí do hodnotenia nejakého článku, som sa po dlhom váhaní rozhodol, že tu predstavím svoje skúsenosti s motocyklom YUKI Twinsport.
21.11.2008 - Imortal67 Čitatelia: 12885 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VTX 1300R
Keď sa sen stal skutočnosťou...
18.11.2008 - Pepone Čitatelia: 16111 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kymco Agility 50
Skúsenosti s týmto malým poldecovým skútrikom.
17.11.2008 - Sektor Čitatelia: 25704 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki V-Strom 650
Čaute!
Nie je to dávno, čo som tu písal o svojej prvej motorke SV-čku 650-tke. Na konci článku som písal aj to, že som ju vymenil za stroma. Takže prihodím aj pár mojich postrehov s touto mašinou. Hurá do toho.
02.11.2008 - THeBaNDiT Čitatelia: 15497 [Vaše stroje - Moja motorka]

Aprilia Atlantic 250 - skúter nielen do mesta
Tento maxiskúter mi prirástol k srdcu. Veľa informácií však o ňom na internete nenájdete, tak snáď sa niekomu hodí "zopár" postrehov odo mňa ako majiteľa.
27.10.2008 - bedna Čitatelia: 16778 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XTZ 660 Téneré 1999
Poctivá a skromná.
20.10.2008 - pind Čitatelia: 27231 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha YBR 125 po 10 000 km
Je modrá, je (viacmenej) japonská a je moja, alebo začiatok choroby zvanej motománia.
14.10.2008 - xLoop Čitatelia: 13156 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Životopis motorkára alebo ako sa Durke motorkárom stal
Po dlhom ale naozaj dlhom zvažovaní som sa rozhodol napísať dačo zo svojich skúseností. Počiatočné obavy typu „o čom ?“, „ako začať ?“ a „čo tam vlastne napíšem ?“ som sa rozhodl odignorovať. Takže tento článoček berte naozaj s rezervou nakoľko je to moja prvotina.
13.10.2008 - Diger Čitatelia: 21558 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha R6/2000 po 20 000 km
Mnoho ľudí si prečíta recenziu na nový motocykel, pretože jeho výber sa uberá tým či oným smerom a preto chce vopred vedieť, podľa čoho sa rozhodnúť pre daný typ.
30.09.2008 - spider81 Čitatelia: 24353 [Vaše stroje - Moja motorka]

Čínsky drak - Yuki Space 125 po 5000 km
Stav po 5000 km, alebo čo Čína vydrží....
08.09.2008 - wlacho Čitatelia: 10926 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj Venca Red Bull (Jawa 634)
Po rokoch mudrovania som sa stal majiteľom vozidla, ktoré ma nielen dve kolesá, ale dokonca aj motor!
Predchádzajúce | 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!