Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja motorka
Zobrazujem články 241 až 255 z cekového počtu: 608.
23.04.2008 - Tesouro Čitatelia: 15040 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keeway Speed 150
Skúsenosti s nahou čínaňkou.
18.04.2008 - MajoKE Čitatelia: 21218 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha MT 01 a pokazený chlapec!
„Tak to by už stačilo“: hovorí šéf a podáva mi obálku. Dodáva: “Škoda Ťa chlapče, veľa šťastia!!!“ Odpovedám: „Už nie som chlapec a ďakujem!“ Viem, čo tam je - výpoveď a odstupné, štedré. Na vstupnej bráne sa otočím k firme, ruka vystretá, v lakti ohnutá v pravom uhle „Astala Basta“ skomolený Terminátorov výrok. Prehodím kožák, zbohom blázinec...
15.04.2008 - ctulu8 Čitatelia: 12000 [Vaše stroje - Moja motorka]

Thelma, čierna kráska, ktorou sa plnia sny - Triumph America Bonneville
Tieto riadky sú prvým predstavením Thelmy a jej osedlávača na motoride.sk. Obaja sme tu zelenáčmi, buďte zhovievaví k chybám krásy vo formáte tohoto článku.
01.04.2008 - Puco Čitatelia: 14358 [Vaše stroje - Moja motorka]

Triumph Legend TT900
Tak sa konečne dostávam k tomu, aby som napísal zopár riadkov k tejto na Slovenku nezvyčajnej mašinke. Triumph – ako už názov prezrádza, ide o Angličana. Tento konkrétne bol dovezený z Nemecka, a tu už mal jedného majiteľa, ja som druhý. Ale poďme po poriadku...
31.03.2008 - kace Čitatelia: 13812 [Vaše stroje - Moja motorka]

Niečo len tak o mojej... Yamaha Thunderace 1000 R
Chcem sa vykecať o jazdení a spokojnosti či nespokojnosti okolo mojej "konečne" normálnej motorke. Aj keď má už niečo za sebou, a dúfam, že veľa pred sebou, vôbec nepatrí do šrotu.
18.03.2008 - Killbydeath Čitatelia: 10653 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XJ 600, r. v.1985
Krátky popis mojej bývalej motorky, na ktorú budem rád spomínať.
11.03.2008 - Diger Čitatelia: 12197 [Vaše stroje - Moja motorka]

Nový kabát pre Yamahu R6
Mnohí z nás sa určite stretli s pocitom, že jeho motorka, aj keď bola vysnívaná, nie je tá pravá. Respektíve vedel by si ju predstaviť aj trošku inak.
05.03.2008 - MacOWitza Čitatelia: 26132 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX 1400
Pre bežného človeka je to na prvý pohľad obyčajná motorka. Na druhý pohľad je dosť masívna a na tretí pohľad sa do nej zamilujete.
25.02.2008 - Fajter11 Čitatelia: 12958 [Vaše stroje - Moja motorka]

Návrat do dôb minulých? Alebo i dnes sa nosí oldstyle
V tomto článku chcem opísať moje skúsenosti so strojom, ktorého pôvod treba hľadať v rokoch 60. minulého storočia...
21.02.2008 - japutko Čitatelia: 26371 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keeway Speed 125
Alebo ako sa stať motorkárom...
20.02.2008 - doktorbig Čitatelia: 20609 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR 800 BIG
Na jeseň minulého roku som si zaobstaral moju prvú poriadnu motorku. Po prvých kilometroch na pekáčoch a stojoch iných kubatúr a keď už som mal vodičák, tak som brázdil cesty s Jawou 350-639. V minulosti som sa zlámal na endure, tak som mu zostal verný.
19.02.2008 - Tomzuzu Čitatelia: 7716 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki story
Nejde priamo o moju story, ale to nie je podstatné.
17.02.2008 - marecek6587 Čitatelia: 19189 [Vaše stroje - Moja motorka]

RIEJU RS2 Matrix 50
Asi tak ako každý, začínal som s fichtlom, no neskôr prišiel čas spraviť vodičák a začať jazdiť legálne :-).
11.02.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 12851 [Vaše stroje - Moja motorka]

Aprilia SL 1000 Falco
Kto rád počúva Johanna Hölzela alias Falco, neklikajte sem!!! Toto je trocha iný metal.
31.01.2008 - Cistic Čitatelia: 16560 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki Marauder vs. štvrtá sezóna
Pozerám na teplomer, 8 stupňov a vonku slnko. Len pohľad na kalendár ma ubezpečil, že zima je ešte len v polovici, veď je 5. januára predsa. Ak je však tu na severe 8, tak Blaváci sa určite vozia.
Predchádzajúce | 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!