Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja motorka
Zobrazujem články 91 až 105 z cekového počtu: 608.
20.11.2012 - matoj Čitatelia: 25821 [Vaše stroje - Moja motorka]

BMW F 650GS - malé veľké GSko
Osud nás spojil ako to väčšinou býva cez internetovú zoznamku. On hľadá GS. Predstavu o svojej ďalšej budúcej som mal, ale stále chýbalo to podstatné na výmenný obchod. Ten nekonečný čas som trávil nasávaním informácií, snívaním a riešením toho problému s platidlom. Keď som fázu snov ukončil, vybral som sa ako sa patrí, slušne oblečený na pytačky.
29.10.2012 - yamaha901 Čitatelia: 14334 [Vaše stroje - Moja motorka]

Diagnóza RR alebo prestavba Hondy CBR 900 RR
Po uverejnení článku o mojom streete Story of one streetfighter som dostal od Bacula čestnú úlohu predstaviť Vám ďalšieho streetfightra, tentoraz trošku zaujímavejšieho najmä svojou extravagantnosťou.
25.10.2012 - ChesterTT Čitatelia: 25701 [Vaše stroje - Moja motorka]

Čestrova Tlstá Berta - Yamaha MT01
Kone sú o tom ako rýchlo do steny narazíš. Krúťák je o tom, ako ďaleko ju potlačíš. MT-01
27.09.2012 - SADLATY Čitatelia: 32835 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VFR 800 V-tec, alebo bolo mi to treba?
Som sa snažil trochu pochopiť zmysel tohto motocykla a mám pocit, že mi to bude ešte chvíľu trvať, kým to zistím. A to som si namýšľal, že už viem, čo chcem od života...
21.09.2012 - yamaha901 Čitatelia: 10690 [Vaše stroje - Moja motorka]

Story of one streetfighter
Pomaly končiaca sezona ma inšpirovala k napísaniu článku o mojej ceste za jednou legendou našich ciest ...legendou ktorej "total control" oslavuje tento rok 20.výročie
11.09.2012 - lado71 Čitatelia: 4086 [Vaše stroje - Moja motorka]

Znova v jednej stope
S motorkami som začínal v r.1987 na vtedy možnom dostupnom materiále. Mojim strojom sa stala Jawa Mustang. S partiou sme sa snažili z nich vyžmýchať aj nemožné.
13.06.2012 - jasterica Čitatelia: 17143 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kráľovná adventure – alebo KTM LC4 ADVENTURE R
Keďže okolo tejto motorky koluje mnoho povedačiek a legiend o jej použiteľnosti a spoľahlivosti, rozhodol som sa dať jeden skutočný pohľad používateľa. Ale treba to brať ako pohľad a skúsenosť jedného človeka s jedným exemplárom tohto druhu.
26.05.2012 - raptor Čitatelia: 24918 [Vaše stroje - Moja motorka]

Dve dvanástky - BMW R 1200 GS a Yamaha Super Ténéré
Nie, nebude to o nezletilých dievčatách vy uchyláci, aj keď je pravda, že z týchto dvoch krásavíc stojí frčina nejednému turisticky založenému motorkárovi.
12.04.2012 - MajoKE Čitatelia: 67034 Strany: 3 [Vaše stroje - Moja motorka]

„Hodne“ o Honde PCX 125
Malá vrtká, dobre .... jazdí.
22.03.2012 - Sipacik Čitatelia: 8419 [Vaše stroje - Moja motorka]

Od Hondy NSR 125R k Honde CBR 600F Sport
Zdravím Vás Motoride-áci, moje moto začiatky sa točili okolo 2-taktnej NSR, skvelá to mašinka. Cestu od detských snov po prvé jazdenie som podrobnejšie popísal v staršom článku Začiatky s Hondou NSR 125R. NSRka bola iba požičaná a po peknej letnej sezóne som ju na jeseň vrátil. Trebalo sa pohnúť ďalej, diagnóza už bola jasná, nebolo pomoci.
25.01.2012 - StuntBiker Čitatelia: 17481 [Vaše stroje - Moja motorka]

Úprava Simsona S51 na StuntRiding
Podelím sa s vami o skúsenosti pri úprave môjho Simáča, možno to niekomu pomôže.
20.01.2012 - Marklar Čitatelia: 26485 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha YBR 125 prvé skúsenosti
Dni ubiehajú, roky pribúdajú, kríza sa prehlbuje a mne ku šťastiu chýbalo už iba jediné a to je motorka. Na zdesenie mojej najbližšej rodiny som nedal a šiel si tvrdohlavo za svojim cieľom.
01.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 17831 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM 690 Rally Replica
Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne taká výnimočná ako sa tvrdí.
12.12.2011 - Biro Čitatelia: 19089 Strany: 3 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kdo si hraje nezlobí - renovácia starej MZtky
V lete 2008 som touto vetou argumentoval kúpu mojej MZ ETZ 251 pred nejakými troma rokmi.. Vlastne som ju nakoniec ani nekúpil - dostal som ju od uja lesníka, keď lesohospodársky podnik rozpredával staré mašiny a môj ujo, ako jej pôvodný jazdec, mal prednostné právo ju kúpiť (za asi 1000 SK).
03.12.2011 - bedna Čitatelia: 10170 [Vaše stroje - Moja motorka]

Husqvarna TE 630 IE 2011
Kultivované univerzálne delo.
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!