Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 196 až 210 z cekového počtu: 329.
28.07.2008 - Heno Čitatelia: 7631 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Cesta okolo Slovenska 18. - 20. 7. 2008
Keď ma Diger1 požiadal, aby som napísal tento článok o našom motovýlete okolo Slovenska, nakoľko jemu to vraj teraz nepáli (asi tou kapustnicou na Škarbáku) a že ho vraj ani múza nekope, tak som ani nezostal zaskočený, nakoľko som mal taký nejaký vnútorný pocit, že to jednoducho padne na mňa.
15.07.2008 - dzuri510 Čitatelia: 6756 Strany: 3 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Ako sme sa vybrali do Michalian za Devildriverom
Dlho očakávaný výlet na ktorý sa tešilo viacero z nás, bol konečne tu. Škoda, že sa niektorým nepodarilo zúčastniť.
07.07.2008 - Diger Čitatelia: 9020 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Pozvánka na cestu okolo Slovenska 18. - 20. 7. 2008
Veľa z nás si plánuje cestu na svojom tátošovi mimo našej krásnej vlasti. Ja som sa však rozhodol inak.
26.02.2008 - Heco1 Čitatelia: 6673 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Na výlet s geocachingom
Milé dospelé deti, vyrazte si na motorke za pokladmi!
22.12.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 7905 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Prvý slobodný výjazd
Vstup Slovenska do Schengenu považujem za naozaj dobrú vec, preto som ju bol osláviť malým výjazdom.
24.11.2007 - JuraRacing Čitatelia: 10054 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Ukončenie Moto sezóny 2007 - Pezinská baba
Posledný tohto ročný výlet. Sezóna 2007 úspešne ukončená.
14.11.2007 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4851 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Ako som konečne zmokol
Posledný októbrový deň, voľno, a aj tak vstávam o čosi skôr ako v bežné dni, keď treba isť do školy, pretože som bol rozhodnutý ísť sa povoziť.
12.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20241 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Motoride Dakar Adventure 2008 - prípravy a trénnig
Termín odchodu do Maroka sa nám blíži a tak nezaváhame. Včera sme vybehli trošku zajazdiť a natočiť pár záberov.
11.11.2007 - Winnetou Čitatelia: 6897 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Národné motocyklové múzeum Birmingham
Najväčšie a najlepšie svojho druhu, miesto, kde legendy stále žijú. Dosť bolo komercie, poďte sa pozrieť...
06.11.2007 - Grizzly660 Čitatelia: 15411 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jedna jazda s novým medveďom
O faktoch, pocitoch a zoznamovaní pri ceste do Topoľčian. A niečo o technike jazdenia vo voľnom teréne.
13.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13166 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Veľkí chlapci v pieskovisku
Od začiatku roka spomína Tahitan pieskovňu, kde chodí trénovať trialista Martin Miháľ. Vraj to tam vyzerá ako v Egypte.
12.09.2007 - tref Čitatelia: 10425 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Na otočku k Neusiedleru
Ako stráviť deň voľna alebo o jednom peknom motovýletíku ešte spred roka.
03.09.2007 - campa Čitatelia: 9677 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Cez kostlivca až do pekelných dolov...
Bol to ťažký týždeň. Vždy je ten trpiteľ (Bob a ja), čo všetko zvoláva a organizuje. Aj keď som mal jasnú predstavu, zhola som naozaj nemal tušák, do čoho ideme. Pár info o Kostnici a Pekelných Doloch bolo na webe, no viac infa som nezískal ani po brúsení českých motorkárskych stránok.
27.08.2007 - Diger Čitatelia: 9073 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Dážď alebo cesta do Štiavnice
Nedeľa ráno, pod mrakom, padajúce kvapky, mokrý asfalt a my.
15.08.2007 - TonyCBF Čitatelia: 5769 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

700 míľ slovenských
Nápad ísť na cestu okolo Slovenska vznikol minulú sezónu na jeseň. Potom sa tak trochu na to pozabudlo, ale toto leto sme si osviežili spomienky a dohodli sa, že ideme do toho.
Predchádzajúce | 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!