Anketa:
Editorial Motoride.sk 05/2010
ZdieľaťPridané: 13.05.2010 Autor: Cacao
Čitatelia: 4301 [Novinky - Editorial]
Ako si na začiatok sezóny neublížiť, čo sa udialo za posledný mesiac a čo plánujeme na najbližšie týždne sa orientačne dozvieš v tomto článku. Príjemné čítanie Motoride.sk vám želá Cacao.
Seriál článkov - Editorial Motoride.sk:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
![]() |
Foto: M.Haleš |
Po dlhej zime ste sa už určite všetci tešili na prvé výlety na svojich dvojkolesových miláčikoch. Po bláznivom aprílovom počasí sa niekto tam hore trochu umúdril a dožičil nám pár slnečných dní. Stále však cesty neboli v ideálnom stave a často sa na nich ešte nachádza veľa štrku a nečistôt. Na úvod sezóny je preto dobré nájsť si čas a uprednostniť okruhový deň alebo kurz motoškoly pred bláznivým jazdením na Šturci, Jahodnej alebo Pezinskej Babe a dostať sa do stratenej formy v bezpečnejších podmienkach (keď vás lapnú zelení, tak to budete mať aj lacnejšie). Ešte máme pred sebou niekoľko mesiacov jazdenia, a tak si ich nepokazte zbytočným pádom hneď na začiatku.
Nám sa dostala do rúk pozvánka na otvorenie sezóny na Slovakiaringu, o ktorom si si mohol prečítať krátku reportáž. Ďalšie jazdenie na okruhu sme si dali počas testovania motardov v Dunajskej Strede. Tento motokárový okruh by som odporučil menej skúseným jazdcom, ktorí nemajú chuť alebo odvahu na paľbu v rýchlostiach nad 150 km/h na bežných okruhoch a radi by si nacvičili základné jazdecké techniky s menším rizikom. Veľmi si tu nepojazdia jogurťáci, ale bežné naháče a motardy si tu užijú veľa srandy. S Tinom sme si tu dali jedno nedeľné poobedie, zabrúsili trochu slidre, podrážky a stupačky. Pár 20-minútoviek v tempe a máte zaručene dosť.
![]() |
Foto: Tino |
![]() |
Foto: Tino |
Niečo pre off-road bláznov
Majitelia mastodontov si určite všimli našu SandRally v Malackách, ktorá spravila zaujímavý vstup do ich sezóny. Viac v tomto článku:
21.04.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16235 Strany: 2 [Šport - Rally]

Motoride XL Sand Rally 2010 alebo ako blbla stovka bláznov na piesku...
Kde bolo tam bolo skrsol sa raz v jednej svetlej chvíľke v roku 2006 v mojej hlave nápad. Ten tam bol uložený, dozeral, sem tam som ho oprášil a oslovil s ním pár ľudí až som koncom roka 2009 pri pive dal do reči s Harom. A tak vznikla Motoride XL Sand Rally 2010...
Vy, ktorí ste nestihli tento pretek, máte šancu na reparát na opačnom konci Slovenska na akcii Touratech Travel Event spojenom s Motoride Enduro Challenge. Viac info v sekcii rally.motoride.sk alebo tu.
Začali sme aj s prvými testami motoriek a príslušenstva:
11.05.2010 - Cacao Čitatelia: 28923 [Testy a predstavenia - Prilby]

S dofukovacím škorpiónom na hlave alebo aké sú nové prilby Scorpion EXO?
Do redakcie sa nám na istý čas dostali na vyskúšanie dve prilby u nás zatiaľ neznámej značky Scorpion - najvyššia rada s označením EXO-1000 Air a lacnejšia EXO-450 Air.
11.05.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26192 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki ER-6f – kamarát do dažďa
ER šestku sme mali zatiaľ na test tri krát a vždy to bol model v adamovom rúchu. Posledne sme na nej lietali minulý rok v Alpách a ja som bol jedným z tých, koho chytila za srdce. Pozrime sa teraz na jej kapotovanú sestru.
04.05.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 18806 [Testy a predstavenia - Test]

Test supermoto "rváčov" - Husqvarna SMS 630 a SM 450 RR!
Na aprílovom Supermoto kempe v Dunajskej Strede sme mali možnosť vyskúšať 2 modely z ponuky Husqvarny. Okruhový špeciál SM 450 RR a tiež pohodovku do mesta a okolia SMS 630, ktorá však vie aj poriadne potiahnuť.
28.04.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 20741 [Testy a predstavenia - Test]

Lietanie prvou triedou - Honda VFR1200F
Pripútajte sa prosím, o chvíľku rolujeme na ranvej. Sedíte v prvej triede medzikontinentálných letov tesne nad zemou. O vaše pohodlie sa budú starať naše letušky - výkon, pohodlie, aerodynamika a ovládateľnosť. To samozrejme nie je všetko, čo máte zahrnuté v cene letenky tesne presahujúcu hodnotu 14 000 €.
27.04.2010 - Cacao Čitatelia: 19003 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Systém mazania reťaze Scottoiler - eSystem - Úvod a montáž
Konkurencia v mazacích systémoch je čoraz väčšia. Na trhu sa objavujú rôzne druhy elektronicky riadených zariadení a na túto výzvu zareagoval aj jeden z popredných výrobcov mazacích systémov - firma Scottoiler, ktorá začala vyrábať nový eSystem.
V posledných dňoch sme skúsili nové Hondy CBF1000 a VT1300CX a momentálne jazdíme na mestskom šidle Malaguti Phantom, takže sa môžete tešiť na ďalšie testy. Taktiež sme mali možnosť sa odviezť na trojkolke Spyder v turistickej verzii, ktorej predstavenie nájdete na stránkach v najbližšom čase.
Na záver sa chcem s vami podeliť o moju obľúbenú fotku mesiaca.
![]() |
Foto: Cacao |
Prajem vám veľa pokojných kilometrov bez kolízií a problémov, množstvo zážitkov a krásnych ciest!
Fotoredaktor Dominik Cacao Juriš
Pridané: 13.05.2010 Autor: Cacao Zdieľať
Seriál článkov - Editorial Motoride.sk:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Pozvánka: Motoride XL Sand Rally 2010 na Záhorí - haro007
- Motoride XL Sand Rally 2010 alebo ako blbla stovka bláznov na piesku... - Awia
- Pozvánka: Motoride XL Sand Rally 2011 na Záhorí - Awia
- DVD Motoride XL Sand Rally 2012 sú už pripravené - Redakcia
- Pozvánka: Motoride XL Sand Rally 2012 - tentoraz dvojdňovka! - Awia
- Z redakčného zápisníka (editoriál) 3/2018 - nezabudni hlasovať v našich anketách, vidíme sa na výstave! - Herghott
- Z redakčného zápisníka (editoriál) 11/2018 - Marquez majstrom sveta, výstava EICMA klope na dvere - Herghott
- Z redakčného zápisníka (editoriál) 7/2018 - z motoriek nezosadneme! - Herghott
- Z redakčného zápisníka (editoriál) 10/2017 - vyskúšali sme Harleye 2018 - Herghott
- Z redakčného zápisníka (editoriál) 12/2017 - saharské dobrodružstvo za nami, čoskoro je tu Dakar - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!