Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 63.
16.08.2018 - Varan Čitatelia: 10347 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Cestou necestou za gruzínskymi šotolinami 2018
7730 km, 13 dní, 7 krajín, 2 motorky, 2 defekty, 1 pád, 1 odpadnutý stojan a mnoho nezabudnuteľných zážitkov.
07.07.2018 - JOSE Čitatelia: 10973 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Hodvábnou cestou k pekelnej bráne
Naše cestovanie strednou Áziou pokračuje ďalej. Sme v Uzbekistane, kontrolu sme absolvovali do zdarného konca až po polnoci, ale plánovane. Zajtra doobeda by sme sa tam asi uvarili. Neplánovane ale spíme na okraji cesty, nebolo z čoho vyberať, takže spíme v akomsi šianci pri ceste.
05.05.2018 - JOSE Čitatelia: 12210 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

K čínskym hraniciam a potom pár dní popri Afganistane
Pred rokom v januári, keď bola kosa, že aj kone mrzli na zákrute a väčšina z nás sa hriala pri televíznej žiare telkáča, mi volá Miro MaAT, že či nejdeme v auguste do Ázie, presnejšie do tej strednej. Okuknúť Pamír, kúsok pokolobežkovať hodvábnu cestu a možno aj nakuknúť do Číny. Keď som doma totok povedal, tak na mňa všetci vypúlili oči ako v kreslenom filme. Také tie veľké čo spadnú skoro na zem. To, že sa opäť vyberiem na vandrovku doma aj čakali, ale že väčšina štátov končí na stan ich tak trochu zaskočilo.
29.12.2017 - erbe Čitatelia: 24902 Strany: 6 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko
Pokračovanie 1. časti výpravy do Strednej Ázie začína posledným dňom v Kyrgyzstane, pokračuje cez Kazachstan, Rusko a Mongolsko až ku brehu jazera Bajkal a ešte trochu ďalej.
11.12.2017 - erbe Čitatelia: 37898 Strany: 6 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Pamir Trip 2017 - 1. časť - Stredná Ázia
Plán cesty na sezónu 2017 vznikal vlastne do poslednej chvíle, pretože som nevedel koľko voľna budem mať. Smer som mal jasný a pôvodný hlavný cieľ bolo, ako už názov cestopisu prezrádza, pohorie Pamír.
21.03.2017 - Ado Matias - ajden Čitatelia: 9515 [Mototuristika - Ázia - Dobré Rady]

Vietnam na motorke
Ste naturálne dobrodružná povaha s nehynúcim zmyslom pre zvrátený humor, neobľubujete instantné zážitky a ťahá vás to do Ázie? Ak zaznelo štyrikrát veľké ÁNO, tak je tento text váš. Dozviete sa totiž ako sme sa vo Vietname dostali k motorkám Honda Win 110, jazdili štyri mesiace, prešli na tom do Kambodže a nakoniec to za rovnakú cenu strelili v Siem Reap. Pozor! Na tejto motorke sa začína sranda hneď prvým nakopnutím a takýto zážitok má masívny potenciál zmeniť život!
20.03.2017 - pesiak Čitatelia: 7622 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Turecko 2014 - cesta tam a späť...
Čo už napísať o ceste do Turecka? Že je dlhá a rovná, kde tu prerušená hranicou? Že sem tam ide aj cez mestá, ale väčšinou okolo? Že až raz vidíš aj hory? Nuž, toto všetko, aj všeličo iné. Ale po pekne po poriadku.
10.02.2017 - Jan Odehnal - rajbas Čitatelia: 6218 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Za horami a kulturou Nepálu na motocyklech Royal Enfield
Nepálské království, které leží mezi gigantickou Čínou a Indií, si většina lidí spojuje s nejvyšším světovým pohořím – Himálajem. Nepál však cestovatelům nabízí mnohem více: kromě osmi osmitisícovek včetně Mount Everestu také tropické nížiny zvané teraje, pralesy obývané divokými slony, tygry či nosorožci a k tomu exotickou kulturu reprezentovanou hinduismem, buddhismem a šamanismem.
26.01.2017 - kutri Čitatelia: 32098 Strany: 5 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Najväčší motovýlet roka 2016? Stredná Ázia - Mongolsko - Vladivostok
Na prelome rokov 2015 a 2016 padla obvyklá otázka… Milošove klišé:
Tak čo vedúci, kedy dáme to Mongolsko?
25.01.2017 - erbe Čitatelia: 14909 [Mototuristika - Ázia - Dobré Rady]

Cestovanie po Rusku
Rusko. Pre mnohých stále exotická krajina, ktorú rozhodne neplánujú navštíviť. Pre iných lákavá destinácia, no majú z rôznych dôvodov strach, či prílišný rešpekt. Mňa Rusko veľmi lákalo od kedy som začal „virtuálne“ cestovať prostredníctvom cudzích cestopisov. Napokon som sa sem konečne vydal aj sám.
19.10.2016 - Ado Matias - ajden Čitatelia: 8323 [Mototuristika - Ázia - Dobré Rady]

Nákup motorky v Indii – ako na to?
Tento text je určený všetkým čo chcú jazdiť po krásnej a stále divokej Indii na svojích vlastných dvoch kolesách. Nákupom strojov sme sa zaoberali už dlho pred odletom a prvé tri týždne v Indii sme intenzívne chodili po garážach, zbierali rozumy, riešili to cez známych aj neznámych, hľadali na internete, .. a zo začiatku to vôbec nešlo.
18.10.2016 - erbe Čitatelia: 30250 Strany: 5 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Ural - Sibír Trip 2016
Že vraj v Rusku až po Bajkal nič nie je. Toto tvrdenie som opakovane čítal a dokonca počul z úst ľudí, prezentujúcich svoje cestovateľské zážitky. Aj preto som sa sem vybral a chcel som sa špeciálne na to „nič" pozrieť.
15.07.2016 - erbe Čitatelia: 10594 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Trip report: Ural - Sibír 2016
Robo alias erbe sa len nedávno vrátil zo svojej 15000 km dlhej cesty do Ruska k Uralu a až na Sibír. Krátky report priblíži zaujímavé miesta ktoré navštívil a je predzvesťou pre neskorší cestopis.
28.04.2016 - NostalgicRider Čitatelia: 36811 Strany: 5 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Vladivostok tour 2015, alebo hľadanie stratenej nevesty
Cesta z Piešťan do ruského mesta Vladivostok, so zastávkou pri jazere Bajkal a so zachádzkou k hraniciam Číny a Severnej Kórey. Cesta, ktorej cieľom nebol len samotný Vladivostok...
22.04.2016 - JOSE Čitatelia: 18046 Strany: 4 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Turecko Gruzínske Adventure
Viete si predstaviť, že je piatok, hodina do fajrontu :) a už o chvíľu vyrážate na trojtýždňovú cestu Tureckom do Gruzínska !?
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!