ISSN 1336-6491 | Online: 1181 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31677
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18511)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13166)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 7456 až 7470 z cekového počtu: 8723.

12.03.2007 - Vadim Čitatelia: 32315 [Technika - Dobré Rady]

-

Kategórie motocyklov, 4. časť: Poďme spolu lietať... Motokros

Krosová motorka je po nemotorových dvojkolesových „trenažéroch“ - bicykloch, na začiatok motocyklovej „kariéry“, tou najlepšou voľbou. Jej výhodou je to, že sa jazdec naučí ovládať jednostopový stroj v tých najťažších podmienkach a v relatívne bezpečnom prostredí. Výhodou je aj to, že sa dá zohnať za slušné peniaze.

 

12.03.2007 - Pozierac Čitatelia: 10550 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

-

Po stopách sváka Ragana

Nedeľu treba svätiť. Každý máme na to svoje spôsoby. Čo tak sadnúť na motorku a ísť sa trocha vyblázniť. Nechcem objavovať nič nové, dnes nebudem bahniakom. Cieľom je Holubyho chata na Veľkej Javorine. Päť týždňov som sa trápil pri prechode Saharou. Dnes si budem užívať.

 

09.03.2007 - Brambo Čitatelia: 8854 [Šport - MotoGP]

-

MotoGP pred sezónou 2007

Pretekom na katarskom okruhu Losail sa 10. marca (sobota) začína sezóna 2007. Ešte predtým, ako sa začne, pozrime sa na dôležité informácie, zmeny a prestupy, ktoré sa udiali po skončení tej uplynulej.

 

08.03.2007 - derbiTV Čitatelia: 9714 [Novinky - Oznam]

-

Výstava motocyklov v Budapešti

Ešte stále mám mozog zaplavený endorfínmi...

 

07.03.2007 - gilbert Čitatelia: 15509 [História]

-

Royal Enfield a Triumph trial

V dieselových variáciách som poukázal na značku Royal Enfield. Teraz prinášam jej profil. Zároveň sa pozrieme aj na Triumph.

 

06.03.2007 - gilbert Čitatelia: 10751 [História]

-

Matchless a Norton trial

V abecednom zozname nasledujú Matchless a Norton.

 

05.03.2007 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6466 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Prvý jarný minivýlet

Alebo ako som v piatok po škole nemohol obsedieť doma.

 

05.03.2007 - Brambo Čitatelia: 4018 [Šport - SuperBike]

-

WSBK – 2 – Austrália, Phillip Island, 4. 3. 2007 - Bayliss, Toseland a Foret

Svetový šampionát superbajkov a superšportov pokračoval za ideálnych poveternostných podmienok svojim druhým kolom na rýchlom a technickom austrálskom Phillip Islande.

 

05.03.2007 - MareceqMTX Čitatelia: 33813 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Čo myslíte, rozpadne sa? Linhai 300

Tento článok si dovolím písať po poctivých 4000 km. Chcem sa s vami podeliť o svoje postrehy a možno aj pomôcť, ak sa niekto z vás nevie rozhodnúť.

 

02.03.2007 - gilbert Čitatelia: 5176 [História]

-

Štvortaktná éra trialu

Trial ako disciplína vznikol v kolíske motocyklov ako takých, teda na Britských ostrovoch. Bol vlastne dôsledkom vzájomných stretnutí skúšobných továrenských jazdcov na motocykloch v teréne, ktoré mali ísť do sériovej výroby. Ako to už býva zvykom, testovali a zároveň sa naháňali medzi sebou.

 

01.03.2007 - Reeno Čitatelia: 21001 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Môj splnený sen - Jawa 250 r. v. 1966

Chcem sa vám len pochváliť, splnil sa mi môj sen.

 

01.03.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6683 [Šport - Motocross]

-

Ako ďalej so slovenským motokrosom

Ladislav Šnegoň, predseda športovej komisie TPM uvažuje o budúcnosti motokrosu na Slovensku. Ak vám nie je táto téma ľahostajná, nenechajte tento článok bez povšimnutia.

 

01.03.2007 - LUCY Čitatelia: 16723 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Je už zo mňa motorkárka?

Je za mnou prvá moja motorkárska sezóna a ja som sa rozhodla, že sa s vami podelím o moje dojmy z tohto obdobia... Hovorí sa, že na začiatok nikdy nie je neskoro.

 

28.02.2007 - Jozefko Čitatelia: 23098 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Deň za dňom s Gilerou Nexus 500ie

Gilera Nexus 500ie - skúsenosti.

 

27.02.2007 - gilbert Čitatelia: 12945 [História]

-

Dieselové variácie 3. časť

Medzi motocyklami s naftovým motorom nesmú chýbať ani špeciály, ktoré u viacerých vzbudzujú obdiv. Sú to motocykle amerického štýlu. Vychádzajú z pôvodných chopperov z konca 50. rokov XX. storočia.

 

| 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 |

Motozem

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »