Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 361 až 375 z cekového počtu: 649.
20.10.2006 - janoxl Čitatelia: 21855 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje Varadero, r. v. 2004
Keď som si kúpil v 2004 voňavučkú funglovku, myslel som, že som v siedmom nebi. Nie že by Africa bola zlá motorka, ale toto bolo niečo viac.
12.10.2006 - mitzo Čitatelia: 24988 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda XL200R
Píšem o nej preto, lebo som nenašiel takmer žiadnu zmienku o nej. Z vďaky a pre tých, čo sa rozhodujú, na čom začať, venujem jej aspoň zopár riadkov.
11.10.2006 - pucho Čitatelia: 18419 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX-R 1000 r. v. 2001
Tento bike je veľmi obľubený na celom svete, preto som sa rozhodol napísať moje dojmy z jazdenia, chovania motorky a tak rôzne. Nenašiel som tu naň žiadnu recenziu, tak aj preto.
10.10.2006 - nezabutko Čitatelia: 15445 [Vaše stroje - Moja motorka]

My dream - Suzuki GSX 600 R
Po nespočetných týždňoch práce, hrabania sa v inzercii a prebdených nociach sa mi splnil sen.
06.10.2006 - Icko Čitatelia: 27033 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda Varadero XL 1000 V 1999 vs BMW R 1150 GS 2001
Porovnanie dvoch veľkých endúr z pohľadu užívateľa.
05.10.2006 - brushie Čitatelia: 8966 [Vaše stroje - Moja motorka]

Chinese hobby enduro bike – Yuki GY2
No ono to je v podstate niečo na povozenie pre nenáročných... Ale ja som s tým spokojný. Že by som bol nenáročný?
19.09.2006 - Kamilko Čitatelia: 16659 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

O Yamahe FZ6N, zákrutách, bodoch a všeličom inom
Po 15 000 kilometroch, dvoch motorkách a desiatke výjazdov preraďujem sám seba z kategórie začiatočníkov medzi mierne pokročilých a píšem tento článok o tom, čo sa stane keď presedláš z dvestopaťdesiatky na šesťstovku.
13.09.2006 - karec Čitatelia: 15450 [Vaše stroje - Moja motorka]

Po rokoch splnený sen - Aquila GV 250
Nie je to žiaden japonec, nikdy som si ju nevysníval a aj tak som s ňou spokojný. Moja Aquila GV 250...
07.09.2006 - petrik1225 Čitatelia: 48984 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keď sa motorkár dočká poriadnej motorky - MZ 150
Zdravím všetkých motoridákov. Chcem sa s vami podeliť o túto moju novú mašinu.
05.09.2006 - campa Čitatelia: 32419 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha BT1100 Bulldog
Toho, kto prečíta tých 15 písmen 4 čísla, alebo takmer každého, napadne otázka PREČO??? Napadlo ma to. Trochu náhoda, potom smola, keď som si ju našiel v zime u Motúza v bazáre a zrazu bola preč, keď som si ani nestihol dať peniaze na jednu kopu. A teraz tá nová možnosť tu bola zas. Náhoda? Nie je ich veľa. Takmer žiadna. Tak prečo práve BT1100? Vrátim sa k tomu prečo, ale až na konci.
05.09.2006 - Spiritik Čitatelia: 15512 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda NSR 125 po oživovaní
Nedalo mi to nepodeliť sa s vami o radosť, že moja NSRka je opäť pokope a tak som sa rozhodol nechať vás nahliadnuť do procesu jej oživovania.
28.08.2006 - DucatiST4s Čitatelia: 14912 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ducati ST2, r. v. 2000
Tento vtip pozná asi každý: „Prečo sa ducatisti nezdravia!? Pretože sa ráno všetci stretli v servise!!!“
15.08.2006 - Hospoder Čitatelia: 29378 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yuki 125 SM
Motorka vhodná pre 16-ročných alebo začiatočníkov. Nie je malá ani veľká, drahá ani lacná, slabá ani silná, skrátka Yuki 125 SM.
03.08.2006 - Diger Čitatelia: 13337 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keď prvá mašina je CBR
Je to len pár mesiacov od vtedy, čo som sa ráno zobudil, respektíve doprevaľoval na posteli od nedočkavosti a uvedomil si, že dnes mi bude moja láska parkovať v garáži.
03.07.2006 - Atman Čitatelia: 41165 [Vaše stroje - Moja motorka]

Aprilia Pegaso 650 Strada
Ako som pred časom sľúbil, konečne som sa po odjazdení 4000 km prinútil spísať moje skúsenosti s touto motorkou. Nakoľko rôznych objektívnych a silne pozitívnych hodnotení nájdete na nete viacero, budem sa snažiť upozorniť na každé negatívum, ktoré som si za ten čas všimol. Informácie, ktoré nájdete o tejto motorke bežne, tu opakovať príliš nechcem.
Predchádzajúce | 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!