Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 736 až 750 z cekového počtu: 945.
17.06.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 6607 [Testy a predstavenia - Test]
Slnko a pohoda, taký bol Ducati Speed Weekend
Fandovia Ducati mali v dňoch 12.6. – 14.6.2009 „svoje dni“. Na letisku pri Boľkovciach neďaleko Lučenca sa totižto konal Ducati Speed Weekend pod vedením slovenského dovozcu Ducati.
17.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23828 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Ďalší pán na holenie - 10 000 km na Kawasaki KLX 250
Tohto roku sme sa pustili do prvého dlhodobého testu, teda aby som bol presný testu na celú sezónu s ambíciou najazdiť 10 000 km. Po Honde CBF si dávame rovnaké ciele aj na moto z iného segmetu, ľahké endurko Kawasaki KLX 250.
15.06.2009 - Cacao Čitatelia: 33324 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Ukazovateľ zaradeného stupňa GIpro DS pre každého
Hľadáš jednoduchý, praktický a spoľahlivý ukazovateľ zaradenej rýchlosti a nechceš tráviť hodiny jeho nastavovaním a inštaláciou?
12.06.2009 - Cacao Čitatelia: 16070 [Testy a predstavenia - Test]
Middle weight fighter - Honda CB600F Hornet
Pojem Honda Hornet patrí medzi jedno z najznámejších motorkových mien vo svete už od roku 1998, kedy sa prvýkrát objavilo na scéne. Už vtedy sa stal jedným z najobľúbenejších naháčov strednej triedy a túto pozíciu nechce pustiť z rúk ani v súčasnosti.
02.06.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15623 [Testy a predstavenia - Test]
Porovnávací test okruhových pneumatík
V motoristickom športe sú pneumatiky alfou a omegou úspechu. Môžete mať výkonný motor, špičkové brzdy alebo ten najlepší podvozok, ale bez kvalitných pneumatík sa pôjdete akurát kĺzať. A to doslova.
02.06.2009 - Cacao Čitatelia: 22256 [Testy a predstavenia - Test]
Pracant na každý deň, skúter roka 2009, to je Honda SW-T 400
V poslednej dobe je to už druhá motorka, ešte k tomu aj Honda, na ktorej som jazdil a chýbala jej klasická „šaltpáka“, do ktorej by sa aspoň občas dalo kopnúť. Chyba alebo výhoda? Poďme sa tomu pozrieť na zúbok.
27.05.2009 - Cacao Čitatelia: 19839 [Testy a predstavenia - Test]
Príbeh na pokračovanie - Honda CBF 125 - II. epizóda
Na malej CBFke sme za pár týždňov nabehali niečo cez 2500 kilometrov, prešli prvou prehliadkou, pojazdili si hlavne v mestskej džungli ale aj dlhších presunoch. Ako sa tomuto "štupľovi" zatiaľ vodí?
25.05.2009 - Cacao Čitatelia: 18568 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Všetky tri modely Kawasaki VN 1700 už v Motostore
Prednedávnom konečne dorazili už aj na Slovensko všetky tri nové modely rady VN1700 od Kawasaki – Voyager, Classic a Classic Tourer.
25.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8892 [Testy a predstavenia - Test]
Supermoto Honda deň v Brne alebo jazda v oblakoch so systémom C-ABS!
Minulý piatok sa na Masarykovom okruhu v Brne konal tradičný okruhový deň pre nadšencov asi najznámejšej značky vo svete vôbec.
25.05.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17791 [Testy a predstavenia - Test]
Porovnávací test piatich ostrých supermotardov
5 skvelých motoriek, 1 s láskou robená trať , 3 rýchli piloti nakazení syndrómom supermoto, medzi nimi Majster Slovenska a kopec gumy z pneumatík, ktoré nechali svoj skalp na trati. Nedá sa povedať, že by sme sa prvý májový víkend nebavili.
20.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12084 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Vyskúšali sme KTM street modely 2009 v novom Motoshope Žubor v Banskej Bystrici
Testovačka, ktorú sme avizovali aj pre verejnosť bola v pondelok vyhradená novinárom, žiaľ rovnako to neplatilo aj pre počasie. Suchou nohou sme veru v ten deň domov neprišli.
12.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18000 [Testy a predstavenia - Test]
Honda DN-01 – Made in Future
Česi majú na toto skvelé slovné spojenie: „Kočkopes“ Ja som toto čudo nazval futuro-cruiser a v jeho sedle som strávil takmer 2000 km. Aké to bolo?
05.05.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15640 [Testy a predstavenia - Test]
Prečo nás dostalo supermoto
Supermoto nie je určite kúpa z rozumu. Jedine srdce vám môže rozkázať, že sa vydáte týmto smerom. Bránou do tohto sveta môže byť práve KTM 690 SMC.
14.04.2009 - Cacao Čitatelia: 20848 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Tri, dva, jedna, začíname: 10 000 km na novej Honde CBF 125
Tesne pred Veľkou nocou nám do redakcie pribudol nový spoločník na dlhodobý test v podobe najmenšej CBF-ky od červených.
06.04.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 10117 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Potrápili sme KTM RC8R na T’N’T Track Days
Jar si nemohla vybrať lepší čas, kedy vtrhnúť do našich končín. Vystupujem z auta na okruhu Pannonia ring, nebo bez obláčikov, teplota približne 20°C a predo mnou celý deň jazdenia s KTM-kou na okruhových dňoch T’N’T Track Days.
Predchádzajúce | 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



















