Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 901 až 915 z cekového počtu: 1217.
13.03.2007 - mahaluko Čitatelia: 5185 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Z Londýna do Španielska
Mototuristika na iný štýl. Dosť podrobný opis môjho výletu do Španielska.
12.03.2007 - Pozierac Čitatelia: 10550 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Po stopách sváka Ragana
Nedeľu treba svätiť. Každý máme na to svoje spôsoby. Čo tak sadnúť na motorku a ísť sa trocha vyblázniť. Nechcem objavovať nič nové, dnes nebudem bahniakom. Cieľom je Holubyho chata na Veľkej Javorine. Päť týždňov som sa trápil pri prechode Saharou. Dnes si budem užívať.
05.03.2007 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6466 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Prvý jarný minivýlet
Alebo ako som v piatok po škole nemohol obsedieť doma.
16.02.2007 - riskant Čitatelia: 5329 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mototuristika na írsky spôsob
S rastúcim počtom “biker friendly” dní, po pár studených týždňoch rastie aj chuť na jazdenie, podporená občasnou závisťou nad zvukom susedovho Vipera na géesixerke.
07.02.2007 - campa Čitatelia: 5716 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Kokava 2006
Ako posledne na Kokave 2005 šlo o jeden mega deň v sedle a hlavne to celé je o pohode. Bolo pekné ráno 22. 7. 2006 a naša cesta mala začať o 7:53 a skončiť o 23:10. Dosť aj na vola, čo poviete. Mal som plán prejsť aspoň 700 km a keď som večer garážoval, tak tam bolo 701,1. Spokojne som chrnel...
22.01.2007 - Carlos Čitatelia: 12938 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Slovinsko - Chorvátsko 2006
Pôvodne bol tento výlet plánovaný do Talianska, no nakoľko väčšina náruživých motorkárov viac rozpráva ako jazdí, tak sme ho museli skrátiť. Napriek tomu to bola asi moja najkrajšia tohtoročná dovolenka.
17.01.2007 - Miso251SK Čitatelia: 7401 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

MZ Zraz - Black Demons - Jevíčko, 8. - 10. 9. 2006
Zúčastniť sa aspoň jedného oficiálneho MZ zrazu. To bol cieľ už minuloročnej sezóny.
03.01.2007 - Petko Čitatelia: 11796 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Motorbike route Slovakia Caspian sea 2006
Gruzínsko, Arménsko, Azerbajdžan, Irán, Turecko... Poznávanie nových krajín, dobrodružstvo, príroda, ľudia. To sú tie správne oktány pre cestovateľskú dušu motorkára. A práve takáto zmes poháňala motory ôsmich Slovákov počas 8000 kilometrov dlhej výpravy zo Slovenska ku Kaspickému moru.
01.01.2007 - intros Čitatelia: 10432 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Montenegro 2006
Už ma nebavilo cestovať na dovolenku autobusom a preto som sa to rozhodol zmeniť. Hlavným cieľom bola Čierna Hora – Sutomore. Trasu som zvolil cez Chorvátsko, kde sme si chceli pozrieť Národný park Plitvice. Stručne popíšem našu cestu do krajiny, ktorá pár dní pred našim odchodom získala nezávislosť.
28.12.2006 - Francuz Čitatelia: 13916 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko, Moldavsko a Ukrajina 2006
Trasu na tohtoročnú dovolenku sme mali viac menej jasnú už od dávno, išlo len o doladenie niektorých detailov. Či začneme na Ukrajine alebo v Rumunsku, cez ktoré prechody pôjdeme. Po zistení, že moldavské víza sa dajú kúpiť len na troch hr. prechodoch s Rumunskom, zvíťazila varianta, že začíname v Rumunsku. Ja idem na BMW R1200GS, Braňo na úplne novej Honde Transalp.
28.12.2006 - Miso251SK Čitatelia: 17496 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Tour de Slovakia alebo ako mi Česi ukázali Slovensko
Skvostný nápad vznikol v hlave Hekiho z Opavy a uverejnil ho na medzinárodnom MZ fóre. Jednalo sa o trip po Slovensku. Základné informácie, kam by sa išlo, kde by sa spalo...
26.12.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11596 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Vianočná
...alebo nezvyčajný motovýlet 25. decembra...
19.12.2006 - Francuz Čitatelia: 8439 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko, Turecko 2005
Pred sezónou 2005, po vzájomnej dohode s priateľkou, padla voľba na tohtoročnú mototuristiku na Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Grécko a späť. Netajím sa,že ma inšpiroval aj článok Balkantour na Motoride.
15.12.2006 - Francuz Čitatelia: 12700 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina, Rumunsko 2005
Tento rok som sa chcel ísť pozrieť ešte niekam do sveta a veľmi ma lákala Ukrajina. Náhodou sa dala do kopy partia 4 - 5 ľudí, ale ako to už býva, tesne pred odchodom sme zostali dvaja.
13.12.2006 - yf4n Čitatelia: 6186 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Sobotný minizraz na Babe
Alebo ako sme v decembri neobsedeli doma...
Predchádzajúce | 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!