Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1555 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31714
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18527)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13187)

Články - Vaše stroje - Moja motorka

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

„Hodne“ o Honde PCX 125

Malá vrtká, dobre .... jazdí.

slider

Úprava Simsona S51 na StuntRiding

Podelím sa s vami o skúsenosti pri úprave môjho Simáča, možno to niekomu pomôže.

slider

KTM 690 Rally Replica

Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne...

slider

BMW R 1150 GS Adventure po 80.000km - závady a nedostatky

Ona bola jazdenka - ja tiež jazdený. Ona mala jedného milenca, ja som bol promiskuitnejší. Pri prvom stretnutí pred tromi rokmi mala najazdených 23,000km a dnes sme slávili...

Zobrazujem články 436 až 450 z cekového počtu: 608.

09.01.2005 - Cistic Čitatelia: 14466 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Prvá sezóna na 800-kubíkovom Marauderi

Sezóna 2004 je úž dávno za nami a len tak z nostalgie som sa rozhodol ju zbilancovať z môjho pohľadu.

 

06.01.2005 - tvrdas Čitatelia: 48420 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki DL 650 V-Strom

Tento typ od Suzuki nie je až taký rozšírený na našich cestách tak ako v USA či iných krajinách, preto vám predstavím môj Strom. A kedže má aj litrového súrodenca, menšiemu sa hovorí bonsaj.

 

27.12.2004 - tomxx Čitatelia: 34613 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha TT350

Chcel by som Vám ponúknuť zopár informácií o mojej prvej motorke a o radostiach a starostiach s ňou.

 

23.12.2004 - zomby Čitatelia: 8992 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Z cyklistu traktorista

Tak ako hovorí moja životná skúsenosť: láska k žene je chvíľková záležitosť, no k motorkám je to na doživotie!

 

16.12.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 27307 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Žiaden imidž. Len dva valce do V a kardan.

Sú motocykle, ktoré počas sezóny stretnete v priebehu jedného dňa hneď niekoľko krát, prípadne sa o ne "podkýnate" na každom zraze. To však určite neplatí o tejto Suzuki.

 

11.12.2004 - stega Čitatelia: 12176 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Ako som prišiel k motorke...

V tomto článku som opísal, ako som si splnil môj sen.
P.S.:článok je písaný pre jednoduchý pracujúci slovenskí národ, zbohatlíci a mafiáni nech ho radšej nečítajú. pripadala by im táto historka smiešna.

 

10.12.2004 - kaktus02 Čitatelia: 22527 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moje meno je Tmax, Yamaha Tmax.

Aj tak sa dá nazvať článok o tomto motocykli alebo je to ešte stále skúter? Nie, ja si myslím že už to nie je skúter, je to motocykel. Medzi slovenskou motorkárskou verejnosťou je pojem maxiskúter ešte stále veľkou neznámou až na pár výnimiek, preto sa chcem s Vami podeliť o svoje skúsenosti s týmto strojom.

 

02.12.2004 - OTIS Čitatelia: 22946 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

YAMAHA XJ 600N (2001)

Po sedmi letech strávených v sedle Jawy 350/638 jsem se rozhodl zkusit to s Japonkou

 

26.11.2004 - Wing Čitatelia: 33360 Strany: 8 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

GOLD WING 1800 – nemá chybu?

Na diskuzním fóru jsem byl vyzván abych dlouze nežvanil o co se pokusím, což se mi zcela jistě nezdaří, protože psát o složitých věcech pár větama se skoro nedá, a budu v rámci možností stručnej, čemuž sám nevěřím.

 

18.11.2004 - Frankee Čitatelia: 20910 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

YAMAHA XJ 600 S DIVERSION

Moja prvá...
Po dlhom čakaní(šporení) som si konečne kúpil svoju prvú veľkú mašinu.

 

11.11.2004 - Junior Čitatelia: 52949 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Jedinečná a krásna KAWASAKI ZXR 400 Ninja

Jedinečny a neprekonatelný stroj vo svojejej kubatúre.

 

08.11.2004 - cobra Čitatelia: 24193 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha YZF 600R Thundercat

Konečne sa mi to podarilo...Mám konečne svoju vysnívanú "Hromkočku"!
Ešte sa s ňou len zoznamujem, ale už teraz viem, že táto známosť určite krátka nebude...

 

05.11.2004 - Dada Čitatelia: 30107 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Plastická chirurgia: Suzuki Intruder 800

Milí čitatelia, musím sa hneď na úvod priznať, že celý nápad podeliť sa s myšlienkami a výhodami prestavby motorky nebol môj.... Ale prečo na margo tejto témy nenapísať pár slov, keď jeden taký „originálny klenot“ vlastním.

 

04.11.2004 - MMATO Čitatelia: 17130 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CBR 600 F 1990

Moja prezlečená CBR-ka...

 

19.10.2004 - jeegor Čitatelia: 15578 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda MAX3

Skuter Honda MAX3 125ccm.

 

| 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 |

Motozem

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »