Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja motorka
Zobrazujem články 451 až 465 z cekového počtu: 608.
15.10.2004 - Noso Čitatelia: 30328 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki HAYABUSA na diaľkové jazdy...
Tak to predsa prišlo.... Yamaha Srdiečko zmenila majiteľa a ku mne prišla SUZUKI HAYABUSA 1300R ... a to som mal na pláne Bandit alebo XJR, ci starší ExUp...
08.10.2004 - eXeBaT Čitatelia: 10403 [Vaše stroje - Moja motorka]

PROTOTYP mojej jednokolesovej Hondy 900RR Fireblade
Ako už nadpis napovedá, ide o unikát na Slovensku. K výrobe a úprave som sa rozhodol po opakovanom stereotype z jazdy ... >>
23.09.2004 - datel Čitatelia: 20737 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX 750
Nevydržal som a kúpil som!
10.09.2004 - madmax Čitatelia: 12372 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki INAZUMA1200
Tak, ako povedal LUKY, už som dozrel a zmenil som stroj.
02.09.2004 - Cement Čitatelia: 44766 [Vaše stroje - Moja motorka]

HONDA Africa Twin XRV 750
...a teraz legenda turistiky nie len africkej: AFRICA TWIN
30.08.2004 - orisek Čitatelia: 22025 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki EN 500
V marci 2004 som sa konečne rozhodol pre zmenu motorky. Predal som JAWU 350/639 a začal som sa obzerať po inzerátoch až som narazil na Kawasaki EN 500.
26.08.2004 - Peter2 Čitatelia: 21664 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha FZR1000 exup
konečne po rokoch ...
23.08.2004 - maato Čitatelia: 16605 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tak to je moja nová kráska - CAGIVA MITO
CAGIVA MITO 125cm3, r.v.91
09.08.2004 - kobe Čitatelia: 10182 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja nevera - Honda CB650…
Pomôžte mi s mojim problémom... :o)
05.08.2004 - Zeno Čitatelia: 17015 [Vaše stroje - Moja motorka]

Prečo design víťazí nad rozumom?
Takže nakoniec po všetkých tých mojich rečiach o nevyužiteľnosti a nevhodnosti športových motoriek, som sa logicky rozhodol kúpit VTR-ku. Ročník 97 ľudská cena, dávno známy dvojvalec, ale hlavne design rozhodol, prečo skončila u mňa v garáži.
02.08.2004 - pablo Čitatelia: 30466 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX 750 INAZUMA
Dream comes true ....
29.07.2004 - lkuzman Čitatelia: 25996 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Yamaha XT600E
S touto motorkou som relatívne spokojný už pár rokov. :)
28.07.2004 - MariachiT Čitatelia: 7305 [Vaše stroje - Moja motorka]

„Vilage story“, alebo Ťažký život JAWY
…že čo sa dá písať o takom niečom? Tak to by ste sa teda čudovali, veď je to 45 rokov zážitkov odkedy uzrela svetlo sveta, 128 kg histórie na kolesách a niekoľko generácií čo vynosila na svojom chrbte. Ale kto to nevyskúšal, ten to nepochopí.
16.07.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 52271 [Vaše stroje - Moja motorka]

Prečo Honda Varadero nie je dokonalý stroj
O tomto stroji bolo popísané už toľko pozitívneho, že som sa po 14 000 km strávených v jeho sedle rozhodol uviesť to na správnu mieru.
13.07.2004 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 43455 [Vaše stroje - Moja motorka]

APRILIA PEGASO 650
Aké v skutočnosti Pegaso je???Aké sú jeho kladné stránky a aké má neduhy?Odpoveďou môžu byť moje ,,objektívno-subjektívne " poznatky...
Predchádzajúce | 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!