Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 166 až 180 z cekového počtu: 600.
27.05.2014 - zeze Čitatelia: 10624 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Maniva 2013
Opäť som vedel len to, že chcem jazdiť. A že by nebolo na škodu, zas objaviť čosi nové, aj keď v blízkosti toho už veľa nezostalo. Tajný cieľ – okruh cez Maniva, mi doposiaľ dopriaty nebol, takže toto bolo jasné, tým skôr, že sa napriek plnej sezóne podarilo zohnať nocľah v Ponte Caffaro.
15.04.2014 - ernesto Čitatelia: 10606 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkán, Grécko, Albánsko 2013
Poznáte to, najlepšie tripy na motorke sú vždy tie, kde je tá najlepšia partia, lebo v závere boja to najdôležitejšie je, aby ste sa dobre zabavili. Keď ale prechádzate nádhernou krajinou ale partia nestojí za to, nebudete asi na ten trip spomínať v najlepšom…
21.02.2014 - zuzi Čitatelia: 10198 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motovýlet do Slovinska
Slovinsko ma vždy lákalo. Zaujímavá príroda, hory, údolia, rieky. Po prečítaní mnohých cestopisov som si povedal, že tam niekedy musím ísť. V marci som zareagoval na ponuku v motoride a začal som sa tešiť.
17.02.2014 - demmoo Čitatelia: 6471 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Bosnianske pojazdenie 2013
Je piatok, 02.08.2013, čas 16.30, sedím v robote. Teda aspoň fyzicky. Psychicky už som niekde inde. Ostáva 12 hodín do odchodu na dovolenku, nemám nič zbalené, nakúpené, pripravené. No a čo?!
07.02.2014 - Peter Fischer Čitatelia: 9820 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Fucking Elefantentreffen 2014
Na Elefante platí nepriama úmera: čím lepšie počasie, tým menej návštevníkov. A keďže tohtoročná zima je fakt biedna, Elefant nevyzeral o nič lepšie. Ej, bisťu, kdeže sú tie časy, keď sme miesto na stan museli najprv hodinu hľadať a potom hodinu vykopávať do snehu!
30.01.2014 - pesiak Čitatelia: 7847 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rusko 2013 - Útek zo Stalingradu
Keď som minulý rok v auguste po návrate z Ruska žene ukazoval fotky, popisoval dlhé nekonečné cesty, rozbité a spustnuté mestá a dediny, otlaky a spareniny na zadku, položila mi celkom logickú otázku: „a načo tam teda chceš ísť znova“? No a vcelku logická odpoveď bola - !a čo ja viem? Proste ma to tam láka. Ešte chcem vidieť Stalingrad, ruskú step, Kaukaz, Elbrus- proste len tak sa ním previezť!
20.01.2014 - Karma Čitatelia: 8407 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina offroad 2013
Okradnú vás, zabijú, prídete o motorky, nikto vám nepomôže... takéto varovania sme dostávali od známych, keď sme im hovorili o našom zámere – výlet na Ukrajinu. Nič z toho sa nevyplnilo. Ukrajina je krásna krajina bez zákazov vjazdu so skromnými ľuďmi, ktorí k nám boli veľmi priateľskí.
14.01.2014 - mzetz150 Čitatelia: 17480 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Alpy² na kvadrát
Alebo ako sme sa do Slovinska vybrali. Jedná sa o voľné pokračovanie článku (Ako išli 2-valce na vandrovku). Naša príprava spočívala vo výbere zaujímavých ciest, miest a priesmykov podľa Google maps a cestopisov na MR...
03.01.2014 - matus Čitatelia: 8710 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Pyreneje - od Atlantiku po Stredozemné more
Štyri motorky a päť priateľov stojí na pláži, ktorú obmýva Atlantický oceán. Päť ľudí, päť rôznych myšlienok, ale jeden spoločný cieľ – zažiť dobrodružstvo na ceste cez Pyreneje. Od Atlantiku po Stredozemné more.
27.12.2013 - slim2711 Čitatelia: 10031 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako sme sa s pérakmi vydali do sveta
Celý tento výlet nás napadol, keď sme vytiahli naše starenky na motozraz Zemplínska Šírava, kde zožali veľký obdiv. Keďže šli napodiv bezproblémovo, pochopili sme, že nepatria do starého železa a rozhodli sme sa ich vziať na dlhší výlet ;)
18.12.2013 - corvette Čitatelia: 12864 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Horami a dolami... naša Albania Tour 2013 - druhá časť
Ráno si plníme bruchá raňajkami od domácej a vyberáme sa znova na cestu smer Koplik. Cesta sa od tejto osady rapídne zlepšuje, a tak putujem po peknej šotoline a čakám kedy príde to onô vytúžené „albánske edvenčr stelvio“.
13.12.2013 - cezarko Čitatelia: 6798 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Na motarde v Chorvátsku
Sezóna sa končí, prvý dlhý upršaný večer a tu zrazu sa vynorí čosi ako úsmev na mojej tvári a v pamäti mi behajú nezabudnuteľné spomienky a zážitky z tohto leta. Výletov bolo veľa a každý jeden vo mne zanechal veľa pekných spomienok. No najväčšiu spomienku vo mne zanechala dovolenka v Chorvátsku samozrejme ako inak ako na motorke. Nie je nad to prejsť a spoznať krajinu na dvoch kolesách.
11.12.2013 - pito1145 Čitatelia: 13200 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Low-cost adventure trip - Ukrajina, Rumunsko
Motorkárska sezóna už prechádza do svojej druhej polovice, a ja premýšľam kam ešte ísť na pár dní. Prvá možnosť bola offroadová Ukrajina, ale nakoniec okolnosti mi zmenili plány, ktorým som bol nakoniec neskutočne rád, lebo ,,náhradný“ trip sa veľmi vydaril.
05.12.2013 - Bludar2 Čitatelia: 7128 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Splnený sen Alpy - Dolomity 2013
Všetko to začalo, keď som sa pred tromi rokmi opäť vrátil k motorkám. Ako sa hovorí stará láska nehrdzavie.
25.11.2013 - maggie Čitatelia: 22028 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Denník: Ukrajina - Rusko - Krym 2013
Pôvodný plán ísť na motorkách do Himalájí a Tibetu padol, nakoľko udalosť a následná situácia, ktorá nastala nezmyselným zmarením životov horolezcov, z ktorých dvaja boli Slováci, dňa 23.6.2013 ho prekazila. Po dôslednom vyhodnotení bezpečnostnej situácie v Pakistane sme nakoniec vymysleli núdzový plán: Ukrajina, Rusko-Kalmycká republika, Krym.
Predchádzajúce | 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!