Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 376 až 390 z cekového počtu: 600.
11.08.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 9247 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Ochutnávka Motoride stretka alebo ako malá CBF-ka zvládla 580 km za 12 hodín
Asi každý, kto organizoval akciu pre väčšiu skupinu ľudí a nechcel nechať nič na náhodu, všetko si dopredu vyskúšal a overil. Aj ja som overoval a skúšal.
11.08.2009 - gegon Čitatelia: 3187 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Bikeweekend in Rožnov pod Radhoštěm
Ak máte na pláne nedeľnú jazdu a nepohŕdnete troškou histórie, mám pre Vás tip na príjemné spojenie týchto dvoch koníčkov.
10.08.2009 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 11153 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tam a ešte kúsok ďalej alebo 3950 km na Honde XR125L
Minulé leto som vám ponúkol recept ako netradične prežiť prázdniny, teraz mám niečo šialenejšie!
Zimná prax vo francúzskom Tignes Val Claret ma donútila vymyslieť si výlet, na ktorý som tak ľahko nemal zabudnúť... Bolo niečo okolo januára keď sa zrodil nápad vidieť krásu Savojských Álp zo sedla mojej 125-ky.
28.07.2009 - Mishko Čitatelia: 33956 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner a Hitlerovo „Orlie hniezdo“
Výlety do Rakúska sú pre motorkárskeho turistu vždy príjemným zážitkom – kvalitný asfalt a nádherná scenéria Álp sú overenou zárukou nezabudnuteľných spomienok. Nakoľko sa o najvyššej horskej ceste v Európe toho popísalo už viac než dosť, budem sa obšírnejšie venovať druhej časti nadpisu.
13.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10908 [Mototuristika - Európa - Výlet]

VIDEO: Bledowská Pustatina alebo potulky Poľskou Saharou
Pôvodný pracovný názov akcie bol: "Sand, chlast treffen." Piesku bolo v Poľsku požehnane a súdok piva tiež nechýbal. Takmer dva mesiace po, som konečne strihol exkluzívne videjko z jazdy kredencami v piesku.
02.07.2009 - eNeM Čitatelia: 9086 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Robova atlantická anabáza, alebo „Eneme, veď ty nejdeš do Mníchova, ale z Mníchova“
Už keď som si prvýkrát prečítal, ako šiel Jura na svojej cébečke na šupu do Nantes, čím sa zaradil na druhú priečku jazdcov železnej prdele, povedal som si – tak toto je presne to čo ma baví. Potom prišla kúpa hrocha, prvých ca. 5–6 tis. km a v hlave sa už jasne rysoval plán motovýletu smer pobrežie Atlantiku.
26.06.2009 - lukynko Čitatelia: 12656 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

MOTOTRIP 2009 - Ukrajina, Moldavsko, Rumunsko, Maďarsko
Plán je Ukrajina, Moldavsko, Rumunsko a Maďarsko. Ak sa podarí, radi by sme navštívili prímorskú Odesu.
03.06.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 6229 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Poľské piesky
Že je veľká časť Poľska hlavne o piesku vieme. Aký ten piesok v skutočnosti je sme sa vybrali vyskúšať so synom.
18.05.2009 - volkswagen Čitatelia: 23132 Strany: 10 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motorkou po Rumunsku 2008
Konečne skoro po roku som sa k tomu dostal...
06.05.2009 - zeze Čitatelia: 7904 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

San Marco 2007
Jún 2007 akosi nebol nášmu „povinnému“ výjazdu naklonený. Povinnosti rôzneho charakteru a iné obmedzenia zdecimovali počet možných účastníkov na 1-2, a ešte aj tí mali problém s termínovou kompatibilitou.
17.04.2009 - lejbo Čitatelia: 7280 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Veľkonočné sviatky na dvoch kolesách – Írsko
Slovenské veľkonočné tradície pre mňa znamenajú veľa, ale aplikovať ich v zahraničí ďaleko od rodiny stráca samotnú podstatu sviatkov, ktorou je rodina. Preto som sa rozhodol tohtoročné sviatky stráviť netradične na dvoch kolesách. Dovolenky je málo, a preto každá šanca úniku z pracovných povinností by mala byť naplno využitá. Cieľ motocyklovačky bol jednohlasne odklepnutý – západné pobrežie Írska.
27.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10802 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Film na večer: Elefantentreffen 2009
Po úspešnej premiére dokumentu na Bratislavskej výstave Motocykel 2009 zverejňujeme video v plnej dĺžke aj na internete.
05.03.2009 - PalinoTDM Čitatelia: 12350 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner a sto šturcov
Do Álp som sa chystal už začiatkom júna, ale človek mieni a život mení, tak štartujem až v najhorúcejšom lete (2008), a to horko je otravné. Krásne pohľady na hory a super pojazdenie skóre vyrovnajú.
26.02.2009 - miso251SK Čitatelia: 9371 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Zmoknuté prvé Alpy 2008
Tento článok je v podstate prepis a jemné štylistické úpravy z mojej diskusie „čo si nenechať ujsť, alebo vynechať AU-CH-ITA.“ Prvé Alpy sú síce frekventovaná inšpirácia na článok, ale je to určitá méta v motoživote. Pohodlne sa usaďte, vyrážame...
09.02.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30502 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako išiel poldecák s decákom na vandrovku alebo Elefantentreffen 2009
Zimné motostretko v Bavorskom lese? Tak to musím raz zažiť. Plánoval som to od 50. ročníka, no podarilo sa to až teraz, na 53. ročník v roku 2009.
Predchádzajúce | 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!