Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 649.
13.04.2020 - Nozdormu Čitatelia: 13506 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB600F Hornet 2003 - moja "nultá" motorka
Príbeh o tom ako sa z učebnej pomôcky a mojej „nultej“ motorky stal môj miláčik alebo aj ako sa jazdí na starej motorke v novom svete.
27.12.2019 - MajoKE Čitatelia: 45691 Strany: 6 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
Je úsmevné, ako sa ľudia dokážu na internete pohádať kvôli skútrom takmer pre nič. Zhodou okolností mi títo dvaja prckovia robia spoločnosť v zime 2019/2020. Tak ich porovnám.
03.12.2019 - MajoKE Čitatelia: 18344 Strany: 4 [Vaše stroje - Moja motorka]

Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
Aby sme si rozumeli, cieľom tohto článku nie je podrobný opis tejto motorky, ale priblížiť radosti a starosti, náklady pri prevádzke skromnej a účelne postavenej motorke. Takže nečakaj popis jazdy v noci, daždi, upevnenie batožiny, offroad....
02.12.2019 - SimsonRiderS51 Čitatelia: 6710 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje motorkové začiatky
Motorky. Jazda na motorke. Svet motoriek. Toto sú pojmy, ktorým som kedysi skryto iba tajne fandil. Našťastie, od týchto začiatkov je to už 10 rokov. Dnes som dal pravdepodobne poslednú jazdu v sezóne a tak je čas konečne napísať článok, ako to celé začalo. V článku nehľadajte technické špecifikácie ani odborné pojmy, no naopak tu nájdete emóciu a skutočný príbeh toho, že detské sny sa plnia.
22.11.2019 - Luii Čitatelia: 7552 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB1000R+ Neo Cafe Racer SC80 2019
Ahoj ! Ak sa mam priznat tak s moto som zacal neskoro (19r) a to hned s Hondou cbr 600rr. Áno ja viem - ale vtedy by ste mi mohli vysvetľovať. Kedze je to prva moto tak sa k nej viažu aj tie prvé zábavné historky ako napr. Zaparkovať na tráve a dať ju na bočný stojan..atď ale o tom tu nechcem.
20.11.2019 - nevo Čitatelia: 14584 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia
Tomuto môžeš veriť. Je to stroj, na ktorom už ja nezdravím motorkárov idúcich oproti.
10.11.2019 - Jarry Čitatelia: 10993 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR-Z 400 SM a 10 000km - chuligán alebo neškodná jednotka univerzálnosti?
Supermoto štýl v úzkom, ľahkom a homologovanom balení (oficiálny text) - alebo, ako obstojí 15 ročná jazdená DR-Z v dnešnej konkurencií?
04.08.2019 - Abbath Čitatelia: 6515 [Vaše stroje - Moja motorka]

Čo sa dialo ďalej alebo ako ma "omrzela" triapola
Pekne zdravím motorkári. Po veeeľmi dlhej dobe som sa konečne dokopal k napísaniu ďaľšieho článku ktorý som plánoval už dlho urobiť .
26.10.2018 - MajoKE Čitatelia: 27564 Strany: 4 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
Názory v tomto článku sú od človeka, ktorý nechce jazdiť terén, je slabý, má rád závetrie, nenávidí reťaz na moto a je suchár.
06.09.2018 - Romoto Čitatelia: 8116 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko
„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho úspešného okruhového jazdca) niekedy koncom apríla.
23.07.2018 - StaryIndian Čitatelia: 14240 [Vaše stroje - Moja motorka]

Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku
Hneď na začiatku sa priznám, že nemám vodičák na veľkú motorku. Moje motozačiatky siahajú na základnú školu, kedy sme so spolužiakom na uliciach Popradu-Veľkej trápili obstarožný moped Jawa Stadion. Vodičák na malú motorku som robil ako 16-ročný ešte v roku 1989, na Jawe 50 Mustang a pár tisíc kilometrov som potom najazdil na Simsone. Moje dobrodružstvo s motocyklami sa skončilo niekedy okolo roku 1993. Dočasne.
06.06.2018 - Vojvoda Čitatelia: 9273 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM Duke 390 - cesty pána sú nevyspytateľné alebo ako som k nicku Vojvoda prišiel
Redakcia portálu motoride priniesla prvé info o Veľkom malom chuligánovi už v roku 2012. Avšak doteraz nikto z nás nepriniesol žiadne dlhodobé skúsenosti, ktoré by prezradili čo to aj o duši a srdci tohto stroja, a nielen ukázali jeho lesklý šat z recenzie a tabuľkové technické údaje, ktoré ľudia bez hlbších technických znalostí väčšinou čítajú len po riadok z údajom výkonu.
19.03.2018 - Lisiak8 Čitatelia: 9534 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha YBR 250, alebo ako som zo 650-ky na 250-ku presedlal
U motorkárov sa väčšinou s každou ďalšou motorkou zvyšuje aj objem. Moja druhá v poradí má menej ako polovičný objem oproti prvej. Dôvodom nie je kompromis, pretože pri kompromise sa vždy niečo obetuje a ja nemám pocit, že by som sa niečoho vzdal.
29.01.2018 - Varan Čitatelia: 16934 [Vaše stroje - Moja motorka]

Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?
Často dostávam otázku, prečo som si kúpil zrovna túto motorku. Odpoveď? No... to zase nie je tak úplne jednoduché.
15.01.2018 - Romoto Čitatelia: 10243 [Vaše stroje - Moja úprava]

KTM Super Duke 990 - časť 2.
Nastalo vzrušujúce obdobie montáže. Vzrušenie je o to väčšie, že do finálnej povrchovej úpravy môžete so súčiastkami manipulovať pomerne benevolentne. Hrk sem, hrk tam.
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!