Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 331 až 345 z cekového počtu: 649.
04.04.2007 - BouB Čitatelia: 19150 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350 - Za málo peňazí veľa radosti
Pokus o vizualny tunning (alebo tuzing?) mojej moto
17.03.2007 - francik Čitatelia: 15679 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja kovová holka Sofinka - Yamaha R6
Rád by som vám predstavil moju srdcovú záležitosť – Yamku R6 menom Sofinka...
14.03.2007 - vittorio Čitatelia: 27042 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Jawa 350-634
Zdravím všetkých, ktorým učarovali jednostopé stroje komplikovanejšie ako bicykel.
05.03.2007 - MareceqMTX Čitatelia: 33710 [Vaše stroje - Moja motorka]

Čo myslíte, rozpadne sa? Linhai 300
Tento článok si dovolím písať po poctivých 4000 km. Chcem sa s vami podeliť o svoje postrehy a možno aj pomôcť, ak sa niekto z vás nevie rozhodnúť.
01.03.2007 - Reeno Čitatelia: 20959 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj splnený sen - Jawa 250 r. v. 1966
Chcem sa vám len pochváliť, splnil sa mi môj sen.
01.03.2007 - LUCY Čitatelia: 16629 [Vaše stroje - Moja motorka]

Je už zo mňa motorkárka?
Je za mnou prvá moja motorkárska sezóna a ja som sa rozhodla, že sa s vami podelím o moje dojmy z tohto obdobia... Hovorí sa, že na začiatok nikdy nie je neskoro.
28.02.2007 - Jozefko Čitatelia: 22851 [Vaše stroje - Moja motorka]

Deň za dňom s Gilerou Nexus 500ie
Gilera Nexus 500ie - skúsenosti.
21.02.2007 - baca Čitatelia: 17571 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha Fazer, r. v. 2004
Začalo to celkom nevinne. Už niekoľko dní som pozeral len tak zo zvedavosti po motobazároch a sníval som, že si raz kúpim veľkú mašinu. Jedného dňa som našiel povestnú šťuku v rybníku – Yamahu Fazer 6S, ročník 04. Mala najazdených len 1000 km a bola za dobrú cenu.
02.02.2007 - spider81 Čitatelia: 6806 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yuki Space 125
Moje krátke skúsenosti s týmto Číňanom.
01.02.2007 - retep7411 Čitatelia: 29500 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keeway ARN 125
Jednoznačná Čínska voľba. Aj keď ktovie koľko vydrží.
17.01.2007 - doddy Čitatelia: 37011 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XVS 650 Drag Star Classic
Alebo ako som si splnil sen.
15.01.2007 - Roman Jurščák Čitatelia: 8851 [Vaše stroje - Moja motorka]

7 rokov snívania... Honda Shadow
Ako chalanisko som bol v letnom tábore na Zemplínskej šírave a tam som ju prvý raz videl (nie moju frajerku, ale Hondu). Frajerisko v okuliaroch sa vozil na Shadowe popri vode a ja som si hovoril, že i ja musím byť raz takýto frajerisko...
09.01.2007 - Cistic Čitatelia: 11903 [Vaše stroje - Moja motorka]

Marauder vs. tretia sezóna
O čo neskôr sa sezóna 2006 začala, o to dlhšie sa dalo jazdiť. Ja konkrétne som poslednú jazdu urobil ešte 11. novembra, a to keby som bol so zazimovaním počkal, tak som mohol pokojne ešte týždeň voziť.
04.01.2007 - oxtar22 Čitatelia: 39260 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM EXC 400 2006
Ako tak čítam ,,Vaše stroje“, tak ma to zaujalo a rozhodol som sa že aj ja pridám článok. A jednu moju motorku tu zverejním - KTM EXC 400, ročník 2006.
02.01.2007 - donmartin Čitatelia: 10780 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kymco Agility 50 - skúsenosti po 6000 km
Rád by som sa s vami podelil o svoje skúsenosti s týmto malým poldecovým skútrikom-číňanom...
Predchádzajúce | 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!