Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 391 až 405 z cekového počtu: 649.
29.03.2006 - Miro1600xv Čitatelia: 11733 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XV1600 - moja nová priateľka
Tak po dlhodobom snívaní sa mi ten sen konečne splnil. Ono to prišlo tak rýchlo ani som nevedel a bola moja.
20.03.2006 - Kostol Čitatelia: 11227 [Vaše stroje - Moja motorka]

Čakám na Moto Guzzi Norge 1200 GTL
Tak Vás všetkých motorkárov po dlhej dobe zdravím! Chcem sa s Vami podeliť o radosť a aj o rozhodnutie kúpiť si novú motorku.
16.03.2006 - lure Čitatelia: 30143 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako som sa stal motorkárom, alebo od čopríka k TDM a Fazerovi
Zima je neskutočne dlhá a tak som sa rozhodol, že aspoň písomnou formou sa vrátim k motorkám, predstavím vám moje moto a podelím sa o moje myšlienky a pocity.
08.03.2006 - klinec Čitatelia: 12383 [Vaše stroje - Moja motorka]

Láska na druhý pohľad, alebo čaro Jawy
Ahojte Motorajďáci a špeciálne majitelia strojov značky JAWA. Po dlhom a koľko krát zábavnom čítaní vašich článkov, vašich rád som sa konečne rozhodol aj ja, že vám niečo napíšem.
07.03.2006 - MareceqMTX Čitatelia: 30310 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda MTX 125 - Moja prvá moto
Minulý rok, asi o takomto čase, som si cestou domov zo školy prezeral Echo. Pozerám na inzerát: „Predám Hondu NX 125 ...“. Neprešlo hádam ani 10 minút a ja som už volal na číslo uvedené v inzeráte. Zistil som, že chlapík je z BA (ja z KE) a tak som sa sním dohodol, aby mi poslal fotky cez net a potom sa uvidí.
27.02.2006 - MajoKE Čitatelia: 15753 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Polčas, verím, že nie rozpadu, alebo časy sa menia!
Keď som na motoride pred 18 mesiacmi otvoril tému: „Čo je trvácnejšie na 30.000 km moto, či skúter?“, dostalo sa mi výsmechu 30.000 km a Keeway. Tak som sa dozvedel, že to je asi práčka a odborné rady zaručených skromných motorkárov...
24.02.2006 - TRUBA Čitatelia: 21487 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA YZ 250, 1994
Po dvanástich rokoch "abstinencie" som si povedal, že stačí.
23.02.2006 - Award Čitatelia: 22416 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TRX 850 - Moje „první“ velká motorka
Krátký příběh o mé Yamaze TRX 850, první cestě, koupi téhle krásky a první zkušenosti.
22.02.2006 - Spirig Čitatelia: 47742 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje motozačiatky - Jawa 21, Jawa 250/353, Jawa 350 Pérak
Ako väčšina aj ja som začínal na Jawách. Na rozdiel od väčšiny som pri nich zatiaľ aj zostal...
17.02.2006 - Carlos Čitatelia: 21815 [Vaše stroje - Moja motorka]

BMW 1200 RT
Po 12-tich sezónach a odjazdení približne 100 tisíc kilometrov som dospel k záveru, že na mototuristiku treba naozaj turistickú motorku. Preto zo smútkom oznamujem všetkým mojim bývalým kamarátom na čoproch: "Opúšťam vaše rady".
13.02.2006 - Johnatan Čitatelia: 51454 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja malá Jawa 50/20
Chcem sa podeliť o pár skúseností s mojou prvou motorkou. Je to JAWA 50/20,kultový stroj ktorý určite pozná väčšina z vás. Pre viacerých to asi bol stroj ktorý vás naučil jazdiť v jednej stope.
04.02.2006 - JAWAstreet Čitatelia: 25765 [Vaše stroje - Moja úprava]

Jawa 350 Street
Moja raketka. Taká skromná úprava.
02.02.2006 - Miko Čitatelia: 13962 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki 1100 GPZ, 1997
Toto je moja Kawasaki plus pár faktov, myšlienok a skúseností...
01.02.2006 - DucatiST4s Čitatelia: 9960 [Vaše stroje - Moja motorka]

Štipka filozofie alebo ako som začínal ja
Typický príbeh, alebo sú motorkári a „motorkári“, ktorí ste Vy!?
26.01.2006 - panky23 Čitatelia: 25010 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CR 500 Motard
Aj ja som sa rozhodol prispieť do tejto rubriky a podeliť sa o moje skúsenosti s mojou bývalou (samozrejme motorkou). Nemal som ju nejako zvlášť dlho, ale to stačilo na to, aby som ju trošku spoznal.
Predchádzajúce | 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!