Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2482 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30684
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18063)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12621)

Články - Testy a predstavenia

slider

Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025

Prvé dojmy Kawasaki Versys 1100 - Poobede nás čakal viac ako trojhodinový solo presun do hotela podľa navigácie. Takýto koncept na testovačkách sa mi hodne páči. Versys je skvelý spoločník na cestovanie, ktoré neprekazí ani drobný dážď. Má totiž skvelú ochranu a brutálne pohodlný posed s luxusným sedadlom. To všetko zdedil po predchodcovi. K tomu pridaj hladký priebeh štvorvalcového motora,...

slider

BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure

Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

slider

Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

V100, prelomovú novinku talianskej Moto Guzzi, sme mali požičanú na celú sezónu 2023. Za ten čas sme na nej nalietali 6 000 km; absolvovali sme zábeh, prvý servis, kopec výjazdov...

slider

Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

Druhý deň v motorkárskom raji - Brutálna akcia v sedle skvelej motorky. Čo viac povedať. Offroad nebol tentoraz len na ozdobu. Nekonečné gejzíry kameňov lietali spod kolies, po 100 km zadná guma ohlodaná, do toho výjazdy, skoky a vyschnuté riečistia. Africa na toto bola stvorená a sám neviem ci som si to užíval viac ja alebo tá motorka. Do terénu rozhodne CRF1100 s 21 kolesom nikdy nesklame. Ak to s terénom...

Zobrazujem články 571 až 585 z cekového počtu: 941.

29.02.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8896 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

MV Agusta prehliadka továrne kde vznikajú skvosty a povozeníčko v sedle Brutale 1090 RR a F4-RR

Kto by odmietol ponuku inportéra ísť sa pozrieť do talianska, do továrne, do showroomu, odviesť sa na dvoch mašinkách a ešte k tomu keď sa jedná o MV Agustu? Asi nikto, kto má rád motorky nie preto že „módny doplnok“ ale preto, že „som motorkár“. To som nemohol odmietnuť ani ja!

 

27.02.2012 - Varan Čitatelia: 13358 [Testy a predstavenia - Test]

-

Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa

Posledných pár rokov sa množia motorky s obsahom medzi 250 a 450 ccm. Na čo je to dobré, respektíve pre koho sú, sme chceli prísť prostredníctvom TEčky. Aká teda je?

 

16.02.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16640 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test jazdenky: Ducati Monster S2R 800 – čisto čistá zábava

Keď lístie na stromoch malo rovnakú farbu ako slnko, dostal som možnosť popreháňať malú červenú príšerku. A že to veru stálo za to! Zima nezima, na výber ostalo iba jediné. Rvať za plyn a usmievať sa od ucha k uchu.

 

09.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12984 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Predstavujeme: HARLEY-DAVIDSON® SOFTAIL® SLIM™ - čistý custom zo starej školy

Odstrojený, štíhly, minimum chrómu a s retro detailmi

 

06.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13494 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Predstavujeme HARLEY-DAVIDSON® XL1200V Sportster SEVENTY TWO™ 2012 - v štíhlom štýle

Harley-Davidson 72 je stroj snov, Sportster na výlete do dôb, kedy chalani jazdili na bikoch typu Sting-Ray a veľkí frajeri parkovali choppery v rade na chodníku.

 

03.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6934 [Testy a predstavenia - Test]

-

Videotest: Husqvarna Nuda 900 a 900R na Sardínii

Počas predstavovačky Husqvarny Nuda, ktoré prebehlo koncom roka 2011 na Sardínii sme natočili aj video. A tu ho máte.

 

31.01.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7101 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Keď niet blata postačí aj sneh

Niektorí v taký čas doma srkajú horúce kakao, iní sa lyžujú. Málokto vytiahne von motorku. V blate sa jazdí perfektne, ale čo ak nasneží? Chcelo by to hroty v kolesách, no sranda je aj bez nich!

 

18.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18913 [Testy a predstavenia - Čižmy]

-

Otestované: Čižmy Sidi Crossfire SRS - enduro, motokros ale aj touring alebo rally

Čižmy na motokros, enduro ale ktoré zvládnu aj turistiku a môžete ich mať celý deň na nohách? Utópia? To som si myslel aj ja kým som neskúsil Sidi Crossfire SRS.

 

17.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5057 [Testy a predstavenia - Test]

-

Projekt z cesty do terénu - ako trénujem ja: RHplusB

Keď som začal písať o Kafke, ozval sa mi RHplusB, že to sleduje a má radosť z toho, že sa tu niečo také robí. Prehodili sme zopár ss a tu je článok od neho ako trénuje. Ak je vás viac, kľudne mi napíšte, radi to uverejníme. Takže nech sa páči, niečo od RHplusB.

 

12.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13153 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Projekt z cesty do terénu: Čo na seba ku kroske

Motorka je doma a s ňou aj prvé „problémy“. Čo na seba?

 

10.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10572 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Predstavujeme novinky Continetnal pre rok 2012

Pre rok 2012 Continetnal pripravil viacero noviniek a nových modelov pneumatík. Absolútnou novinkou je Continetal Sport Attack 2.

 

09.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5104 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – už som sa poučil

Síce mi to trvalo dlhšie, ale nevadí, aj to, že som sa učil sám, mi dalo niečo, čo využijem nielen na kros, ale aj na ceste. Začal som sa učiť sám, ale postupne som nechal trochu dirigovať od skúsenejších.

 

02.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5882 [Testy a predstavenia - Test]

-

"Blog" - Projekt z cesty do terénu – stále samouk

V prvom tréningovom článku ste si už prečítali, ako som začal s mojim vlastným trénovaním. Dá sa povedať, že sa zo mňa stal samouk. A ako to už býva, väčšinou to nie také, aké by malo.

 

23.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31582 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda SW-T 600 – jednoducho bohovské zvezenie

Bohovské zvezenie. Nezvyknem začínať takto od konca, ale čas strávený v sedle SW-T600 bol naozaj skvelý.

 

21.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4884 [Testy a predstavenia - Test]

-

"Blog" - Projekt z cesty do terénu – začiatky „tréningu“

Dnes tu mám pre vás ďalšie video z mojej prípravy. Ako som už písal, na začiatku som jazdil iba ,,plochodrášku”. Potom som prešiel na celú trať a snažil som sa držať aspoň za niekým, aby ma tak nejako ťahal a ja som niečo obkukal.

 

| 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 |

Motozem

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »