Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 691 až 705 z cekového počtu: 941.
09.02.2010 - MartineR Čitatelia: 33076 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Test vyhrievacích vložiek do topánok CALESCO
V týchto chladných dňoch sa do našich rúk dostala zaujímavá vecička - vyhrievacie vložky do topánok, či motocyklových čižiem.
31.01.2010 - Cacao Čitatelia: 15028 [Testy a predstavenia - Test]

Enterprise na dvoch kolesách - BMW K1300S
Nebýva to príliš často, že sa nám v redakcii dostane do rúk stroj na prvý pohľad so šialenou cenovkou. Počas týždňa si však deň za dňom uvedomujeme, ako sa každé euro z peňaženky premenilo na jednotlivé premakané dielce stroja. Takto nejako je to s novým K1300S.
26.01.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 32086 [Testy a predstavenia - Test]

Naháč alebo superšport?
S ktorou motorkou sa budete na slovenských cestách cítiť lepšie, bude to Fireblade alebo CB1000R?
19.01.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 20510 [Testy a predstavenia - Test]

Test Piaggio Vespa S 125 ie - štýlová kombinácia tradičného a moderného
Zrodením Vespy sa vrátime do roku 1946, kedy z továrne firmy Piaggio vyšiel prvý model "osy".
14.01.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 14219 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

YAMAHA SuperTenere 1200 – nekonečné špekulácie
Nový koncept Yamahy SuperTenere predstavený na sklonku minulého roku rozprávkovým spôsobom „ani nahá – ani oblečená“ nedá spávať mnohým fanúšikom troch ladičiek. Polotajomná prezentácia splnila účel a vybičovala fantáziu publika na maximum.
12.01.2010 - Cacao Čitatelia: 28923 [Testy a predstavenia - Test]

Štyri proti dvom - Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n
Rovnaké a predsa úplne iné. Tieto dve motorky stoja na opačných koncoch kategórie šesťkilových naháčov. Čo sa jednej páči, druhá opovrhuje a zase naopak.
04.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30419 [Testy a predstavenia - Test]

Záver dlhodobého testu: 15 000 km v sedle Kawasaki KLX 250 a polárne dobrodružstvo
No plán bol 10 000 km za sezónu v sedle KLX 250 a nejaká tá turistika. Nakoniec sme však Kawu vrátili so slušným počtom 15 tisícok dobrodružných kilometrov, potrápili sme ju v teréne, vyvenčili za polárnym kruhom a pozreli sme sa aj do Rumunska... Ako sa jej darilo? Čítaj ďalej.
30.11.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13339 [Testy a predstavenia - Test]

Dva krát netvor na taliansky spôsob - Ducati Monster 1100 a S2R1000
Ducati Monster 1100. Ďalší evolučný krok vpred a nový prírastok do rodiny Ducati zrovnávaný so staršou sestrou S2R1000.
18.11.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 48681 [Testy a predstavenia - Test]

Záver dlhodobého testu: Honda CBF 125 najazdila u nás 12000 km
Sezóna sa nám skončila a je načase začať bilancovať. Čože sme to tu mali? Ach áno, naša neúnavná spoločníčka Honda CBF 125. Strávila u nás celú sezónu, bola sa pozrieť do Álp a na Korziku a navyše prinášame názor začínajúcej jazdkyne, ktorej sme ju zapožičali.
09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16200 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Ducati Multistrada 1200
Nová Multistrada je na svete!
09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13117 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ďalšie novinky 2010 od Hondy – CBF1000, PCX a nová farba pre Transalp
Tesne pred milánskou výstavou Honda uvoľnila informácie k dvom novým modelom a o zmenách farebných kombinácií na Transalpe, CBF125 a Innove.
08.11.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15041 [Testy a predstavenia - Test]

Enduro víkend v Rumunsku na štyroch kolesách „Can-am“
Záver sezóny, posledné teplé lúče slnka, rumunské hory a štvortkolky Can-Am. K tomu Jaro Katriňák ako sprievodca. No povedzte, odolali by ste takémuto pozvaniu?
05.11.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8423 [Testy a predstavenia - Test]

Ducati 848 na SlovakiaRingu
25.10.2009 som sa konečne dočkal. Vyskúšam ešte čerstvučký prvý slovenský okruh. Síce nedokončený, ale spôsobilý na jazdu. Chýbajúce obrubníky, číselné tabule pred zatáčkami, vysoké napätie nad dráhou. Ale ani to mi nepokazilo moju radosť. Tešil som sa o to viac, že ho budem jazdiť na Ducati 848, vďaka pozvaniu od importéra Ducati Slovensko.
22.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 19566 [Testy a predstavenia - Test]

Veľký alpský porovnávací test - 4. časť - Záver a zhodnotenie
A máme tu rebríčky, čísla a verdikty.
19.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15835 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ochutnávka KTM off-road modelov 2010
Čo nové napiekla pre svojich fanúšikov rakúska značka KTM vo sfére offroad modelov pre rok 2010, sme sa boli presvedčiť priamo na trati v Čechách. Privítal nás motokrosový areál Březová nad Svitavou.
Predchádzajúce | 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!