Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 301 až 315 z cekového počtu: 541.
28.06.2011 - MMartin000 Čitatelia: 11337 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Motodovolenka Chorvátsko 2011
Po minuloročnej dobrodružnej dovolenke v okolí Zadaru, počas ktorej sme najazdili 2 058 kilometrov, trikrát sme sa plavili Jadrolinijou, prejazdili sme tri ostrovy – Pag, Pašman a Ugljan, nafotili 300 fotiek a tri krát sme zablúdili, sme zatúžili po novom dobrodružstve.
16.06.2011 - matus Čitatelia: 8536 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Videocestopis - Tunis 2010
Čas pomaly ubieha a po písanom cestopise uzrel svetlo sveta aj videocestopis o našej ceste Tuniskom.
20.05.2011 - zeze Čitatelia: 12645 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Indian Summer 2009
Netušil som, či sa v roku 2009 zadarí ešte nejaký výjazd. Skutočnosť bola napokon nad všetky očakávania. Ako hovorieva Milan, "tohle bylo za odměnu"!
15.04.2011 - mark Čitatelia: 12403 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Alpentour 2010
Myšlienka ísť si zajazdiť do Álp sa mi začala vŕtať v hlave už dávnejšie a tak bolo len otázkou času, kedy bude pretavená do reality. Prvotný plán vyraziť koncom júna bol prekazený nepriazňou počasia aj inými faktormi, takže som musel termín preložiť až na koniec augusta.
12.04.2011 - 77speedy Čitatelia: 8464 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Morava, Čechy, august 2010
Po dlhej zime počas jarného premýšľania čo s rokom 2010 som sa každý deň vracal na motoride s tým, že som si pozeral plány ostatných členov pre tento rok. Bolo tam veľa zaujímavých destinácií, ale potom to prišlo. Člen s veľkým Č a nickom Frank na Honde Transalp 700 (Marek) pridal námet na trip „Morava, Čechy, august 2010.
09.03.2011 - 100bubu Čitatelia: 8117 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Stelvio tour, alebo počasie je zlý pán
Po minuloročnej ,,Romanien Tour 2009“ už ubehlo veľa mesiacov. Za to obdobie som povymýšľal toľko miest kam sa ísť pozrieť. Najskôr som chcel do Grécka cez Albánsko. No z toho som upustil ako sa začala zhoršovať politická situácia v krajine. No nič to som si povedal. Bájny Olymp musí počkať.
18.02.2011 - bobrik Čitatelia: 9010 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Korzický sen 2010
A predsa sme to dokázali, štartujeme ...
09.02.2011 - JOSE Čitatelia: 19145 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Rumunsko 2010
„Do Rumunska?“ „Ty si sa musel zblázniť ?! Tak asi takéto boli prvé reakcie na môj oznam rodine a priateľom o tom kam sa chystám toto leto na motorke . V krátkosti som sa im snažil vysvetliť, že RO už dávno nie je taký divoký východ ako ho väčšina pozná, no stále neveriacky krútili hlavami, že kam sa to chcem vybrať a či mám všetky kolieska pohromade.
02.02.2011 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 7489 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Video: Tam kde Európa končí, alebo ako bača pohnal svoje kozy na sever.
Počas dlhých zimných večerov ma nuda prinútila spestriť večer nielen sebe, ale aj Vám, spomienkami na leto.
22.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27002 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Live: Sleduj Motoride Tour de Maroko 2011 naživo
Živé sledovanie výpravy do Maroka. Krátke správy, poloha na mape a fotky pribúdajú každý deň.
21.01.2011 - ernesto Čitatelia: 18893 Strany: 5 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]
Sýria – Jordansko – Irak, alebo cez divoký Kurdistan
Slovensko – Maďarsko – Srbsko – Bulharsko – Turecko – Sýria – Jordánsko – Sýria – Turecko – Irak – Turecko – Grécko – Macedónsko – Srbsko – Maďarsko - Slovensko
20.12.2010 - Archie Čitatelia: 8756 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Soči, či Jalta ?
Ako som (si) sľúbil, tak aj píšem - cestopis, ktorý bude možno niekomu užitočný.
02.12.2010 - Mitja Čitatelia: 13909 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
DRUM BUN po rumunských kopcoch pre jedenástkovú zmesku
Uno bere - jedno pivo, la revedere – dovidenia; základy ovládam, motocicleta zbalená, divočina čaká, otáznik nad Transalpinou priťahuje.
01.12.2010 - matoj Čitatelia: 11716 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
MZ - tour Európa 2010
Po minuloročnej motodovolenke v Česku Slnko seno a pár KM som bol pevne rozhodnutý pokračovať v ďalšom spoznávaní nových krajín. Tento krát som mal v hlave niečo väčšie...
26.11.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16475 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
2-taktná Ukrajina a 125-kové Rumunsko, konečne Adventure prázdniny!
Slnko lezie pomaly za hory. Je čas zliezť z motorky a rozložiť stan. A kde? No predsa hocikde! Najlepšie je ale to, že nikomu to nevadí. Nikto vás nevyháňa, nikto nič nepýta. Slovko ĎAKUJEM tu má ešte stále vysokú hodnotu.
Predchádzajúce | 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















