Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja motorka
Zobrazujem články 256 až 270 z cekového počtu: 608.
21.01.2008 - momo650 Čitatelia: 23093 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR 650 RS
Tak tu je moja druhá láska - Suzuki DR 650 RS.
09.01.2008 - doddy Čitatelia: 28180 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha DragStar 650 Classic po roku
Alebo malý veľký cruiser.
08.01.2008 - RAON Čitatelia: 8189 [Vaše stroje - Moja motorka]

Päť bodov výroby "bižutérie" na Keeway Landcruiser250
Priebeh výroby padacích rámov a operadla s nosičom.
06.01.2008 - Fachman Čitatelia: 6482 [Vaše stroje - Moja motorka]

Cesta motorkára
Krátky príbeh o tom, ako sa so mňa stal motorkár a ako to všetko išlo postupne od mojich začiatkov až do dnešných dní. A samozrejme niečo o mojich strojoch.
04.01.2008 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 18637 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja „slečna“ simson éS 51 enduro
Viacmenej je to o mojich začiatkoch než o mojom stroji, nuž kto chce prečíta, kto nie, nie. Je to zvláštne písať tento článok, keď viem, čo som bol predtým, než som sa dostal k mojej slečne.
08.12.2007 - Varan Čitatelia: 48862 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda Varadero 125- kráľovná 125-iek
Koncom minulého roka som chcel neakú 125-ku. Tak som hľadal, čítal, skúmal. Tak som to neako vyselektoval, a vyšlo mi: Honda Varadero 125, Honda CBR 125 a Yamaha YBR 125...
04.12.2007 - tiko Čitatelia: 16940 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki VZ 800 Marauder, moja nová láska
Všestranný motocykel, vhodný do mesta aj na dlhšie cesty, jeho majitelia tvrdia, že je krásny už keď zlezie z výrobnej linky. Ak sa však namieša primerané množstvo doplnkov s citom pre ladné tvary, môže byť ešte krajší.
27.11.2007 - musicman Čitatelia: 30405 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha Drag Star 650 - moja prvá skutočná motorka!
Len nedávno, je tomu tuším mesiac aj niečo som sa dostal k tejto stránke venovanej motorkárom.
23.11.2007 - Crossbiker Čitatelia: 16999 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ohliadnutie sa za čínou, alebo môj Keeway ARN 150
Keďže sa tu vo fórach dosť často preberajú čínske motorky a skútre z hľadiska kvality, chcem sa podeliť o skúsenosti so skútrom Keeway ARN 150. Tento skútrik som si zakúpil začiatkom 2006 roku.
11.11.2007 - Raibek Čitatelia: 19809 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yuki/Keeway alebo nie je čína ako čína
To čo je za značku? Kde sa to vyrába? Jáj, to je čína… Ešte sa to nerozpadlo? Koľko to stojí? To nie je veľa. Aspoň to dobre vyzerá.
07.11.2007 - Crossbiker Čitatelia: 15033 Strany: 3 [Vaše stroje - Moja motorka]

Peugeot Geopolis 250i
Keď som predával Hondu CB600F Hornet, bol som rozhodnutý kúpiť si buď enduro alebo maxiskúter.
06.11.2007 - Lingben Čitatelia: 8991 [Vaše stroje - Moja motorka]

Pracovitý číňan do města - Lingben LB 150 T-9
Všude okolo samé krásné motorky a skútry známých jmen, ale já bych se chtěl s vámi podělit o tu svou neznámou...
18.10.2007 - RAON Čitatelia: 12579 [Vaše stroje - Moja motorka]

Rande s motorkou Keeway Landcruiser 250
Pár skúseností s Keeway Landcruiser 250...
16.10.2007 - marek750 Čitatelia: 15546 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Yamaha Super Tenere, r. v. 91
Všestranný stroj na dlhý čas...
01.10.2007 - BigOne Čitatelia: 13128 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB 1000 Super Four
Motocykl pro seniory a jak jsem k němu přišel...
Predchádzajúce | 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!