Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja motorka
Zobrazujem články 496 až 510 z cekového počtu: 608.
19.03.2004 - cabo79 Čitatelia: 22786 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA YZF750R
Moja Yamaha YZF 750 R, ročník 1995, vynikajúci stroj, absolutne bezporuchový. Trošku ťažkopádne na každodenné použitie do práce, ale výborné na víkendové vozítkovanie.
11.03.2004 - mike Čitatelia: 24839 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki Marauder GZ 125.
Moje malé lietadlo.
11.03.2004 - weisskraft Čitatelia: 8046 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja krásavica... Pannónia 250
Tak toto je moja krásavica... Pannónia 250
09.03.2004 - MajoOjam Čitatelia: 14485 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX R 1100 W - My Dream My Reality
Troška zmeny, troška prácičky...
08.03.2004 - dzairo Čitatelia: 22597 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VT1100 C2 Shadow A.C.E. 1997
Ahojte, tak toto je môj vysnený stroj. Americká klasika.
08.03.2004 - divoch2 Čitatelia: 38657 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki XF 650 Freewind
Poznáte ten pocit, keď Vás to núti niečo vo svojom živote zmenit. Ja som takýto stav zažil pred rokom a ako to dopadlo, posúďte sami...
29.02.2004 - gapon Čitatelia: 21565 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ural Vlk 750
Najdlhšia sériová motorka na svete v kubatúre do 1000 ccm.
21.02.2004 - kuruc Čitatelia: 13145 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XTZ 660
Toto je moja druhá motorka. Prvá bola Suzuki GS 550 (ak nerátam Jawu 250 a 350).
15.02.2004 - kyvacka Čitatelia: 23611 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB 600 F Hornet
Hornet je všestranná motorka. Túto jej vlastnosť asi najlepšie ocenia začínajúci motorkári, ktorí hľadajú to svoje správne zaradenie v motorkárskej rodine.
12.02.2004 - duggo Čitatelia: 39583 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XT600
Červeno-čierna Yamaha XT600
28.01.2004 - tomi Čitatelia: 22779 [Vaše stroje - Moja motorka]

VOR 503 - Najlepší cross
VOR 503 r.v. 2002, najlepšia motorka na svete.
27.01.2004 - FESCHI Čitatelia: 21430 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki SV 650
Moja kočka so športovým duchom...
26.01.2004 - mstach Čitatelia: 20528 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda XR650R - 2000'
Mám rád skoro všetky typy motoriek a tak som chcel skúsiť niejaký ten DIRT BIKE...
22.01.2004 - Sano Čitatelia: 12549 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR650 RS - Raketa
Je to r.v. 1995 ale vďaka "opatrnému" vodičovi nemenovaného auta má táto krásavica KOMPLETNÚ GENERÁLKU včetne nového laku a všetkého potrebného aj nepotrebného.
21.01.2004 - papaya Čitatelia: 13870 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TDM 850 Black lady
Alebo TDM hurikán by sa dala nazvať táto čierna krásavica.
Predchádzajúce | 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!