Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2981 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31716
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18528)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13188)

Články - Vaše stroje - Moja motorka

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

„Hodne“ o Honde PCX 125

Malá vrtká, dobre .... jazdí.

slider

Úprava Simsona S51 na StuntRiding

Podelím sa s vami o skúsenosti pri úprave môjho Simáča, možno to niekomu pomôže.

slider

KTM 690 Rally Replica

Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne...

slider

BMW R 1150 GS Adventure po 80.000km - závady a nedostatky

Ona bola jazdenka - ja tiež jazdený. Ona mala jedného milenca, ja som bol promiskuitnejší. Pri prvom stretnutí pred tromi rokmi mala najazdených 23,000km a dnes sme slávili...

Zobrazujem články 496 až 510 z cekového počtu: 608.

19.03.2004 - cabo79 Čitatelia: 22786 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

YAMAHA YZF750R

Moja Yamaha YZF 750 R, ročník 1995, vynikajúci stroj, absolutne bezporuchový. Trošku ťažkopádne na každodenné použitie do práce, ale výborné na víkendové vozítkovanie.

 

11.03.2004 - mike Čitatelia: 24839 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki Marauder GZ 125.

Moje malé lietadlo.

 

11.03.2004 - weisskraft Čitatelia: 8046 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja krásavica... Pannónia 250

Tak toto je moja krásavica... Pannónia 250

 

09.03.2004 - MajoOjam Čitatelia: 14485 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki GSX R 1100 W - My Dream My Reality

Troška zmeny, troška prácičky...

 

08.03.2004 - dzairo Čitatelia: 22597 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda VT1100 C2 Shadow A.C.E. 1997

Ahojte, tak toto je môj vysnený stroj. Americká klasika.

 

08.03.2004 - divoch2 Čitatelia: 38657 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki XF 650 Freewind

Poznáte ten pocit, keď Vás to núti niečo vo svojom živote zmenit. Ja som takýto stav zažil pred rokom a ako to dopadlo, posúďte sami...

 

29.02.2004 - gapon Čitatelia: 21565 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Ural Vlk 750

Najdlhšia sériová motorka na svete v kubatúre do 1000 ccm.

 

21.02.2004 - kuruc Čitatelia: 13145 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XTZ 660

Toto je moja druhá motorka. Prvá bola Suzuki GS 550 (ak nerátam Jawu 250 a 350).

 

15.02.2004 - kyvacka Čitatelia: 23611 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CB 600 F Hornet

Hornet je všestranná motorka. Túto jej vlastnosť asi najlepšie ocenia začínajúci motorkári, ktorí hľadajú to svoje správne zaradenie v motorkárskej rodine.

 

12.02.2004 - duggo Čitatelia: 39583 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XT600

Červeno-čierna Yamaha XT600

 

28.01.2004 - tomi Čitatelia: 22779 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

VOR 503 - Najlepší cross

VOR 503 r.v. 2002, najlepšia motorka na svete.

 

27.01.2004 - FESCHI Čitatelia: 21430 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki SV 650

Moja kočka so športovým duchom...

 

26.01.2004 - mstach Čitatelia: 20528 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda XR650R - 2000'

Mám rád skoro všetky typy motoriek a tak som chcel skúsiť niejaký ten DIRT BIKE...

 

22.01.2004 - Sano Čitatelia: 12549 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki DR650 RS - Raketa

Je to r.v. 1995 ale vďaka "opatrnému" vodičovi nemenovaného auta má táto krásavica KOMPLETNÚ GENERÁLKU včetne nového laku a všetkého potrebného aj nepotrebného.

 

21.01.2004 - papaya Čitatelia: 13870 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha TDM 850 Black lady

Alebo TDM hurikán by sa dala nazvať táto čierna krásavica.

 

| 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |

Motozem

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »