Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 436 až 450 z cekového počtu: 649.
29.10.2005 - vlke Čitatelia: 19770 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VTR 1000 F alias Desire
Na každého príde rad - vraví jedno zo slovenských prísloví. Po pätnástich rokoch čakania, snívania a samozrejme sporenia som sa dočkal aj ja...
27.10.2005 - Goofy Čitatelia: 23265 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj stroj Honda XR 125 L
Tak sa trochu pochválim...
24.10.2005 - caferacer175 Čitatelia: 51289 [Vaše stroje - Moja úprava]

ČZ 175/477 (1969) Café Racer
Chcem vám predstaviť svoj motocykel ČZ 175/477 Oilmaster, rok
výroby 1969. Hoci mám 19 rokov, som priaznivcom starých zavodných
motocyklov a štýlu café racer. Svoj motocykel som si chcel upraviť v
podobnom duchu.
21.10.2005 - egres Čitatelia: 27585 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Yamaha YBR 125
Motorka? Zabudni! A okrem toho nemáš ešte vodičák a Babeta ti na lietanie po dedine stačí. Častá diskusia v poslednom roku medzi mnou a otcom od mojej šestnásky...
20.10.2005 - strive Čitatelia: 23688 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje enduro SUZUKI DRZ 400S 2000
Niekedy v lete roku 2003 som kdesi čítal článok o delení motorkárov na jazdcov a očumovačov. Keďže som mal silnú túžbu zaradiť sa k jazdcom, tak som sa rozhodol kúpiť si takýto stroj, o ktorom by som vám teraz rád napísal zopár riadkov.
09.10.2005 - ratownik Čitatelia: 24629 [Vaše stroje - Moja motorka]

Čínsky stíhač v meste JL125T-13B
Takmer rok som zháňal informácie o výrobe a kvalite čínskych skútrov, pýtal som sa ľudí, ktorí vlastnia tento motocykel, porovnával a skúšal som rôzne modely a značky až som nakoniec dospel k názoru, že skutočne Čína nevyrába najkvalitnejšie skútre.
28.09.2005 - exploit Čitatelia: 43047 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja láska Aprilia RS 125 Extrema
Keď som si chcel kúpiť svoju terajšiu motorku, tak som o nej našiel dosť málo informácií. Preto som sa rozhodol napísať o nej článok, aby som aspoň trošku pomohol ďalšiemu majiteľovi. Po predchádzajúcich strojoch ako pinďur, mustang, Jawa 90, CZ 175 a Simson, som rozmýšľal nad kúpou nejakej väčšej motorky.
26.09.2005 - zahri Čitatelia: 23720 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TZR 125 1994 alebo moja expriateľka
Prešiel týžden od predaja mojej teraz už bývalej TZRky, a tak som sa rozhodol napísať moje drobné postrehy týkajúce sa tejto krásky...
23.09.2005 - zajo78 Čitatelia: 20682 [Vaše stroje - Moja úprava]

SUZUKI GSF 1200
V pohode zvládne jazdu do práce, ale aj k moru. Športová jazda mu nerobí väčšie problémy. Cestovanie vo dvojici je bezproblémové.
20.09.2005 - italofighter Čitatelia: 10639 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja skvelá Yamaha XJ 600S
Po rokoch trápenia na jawách a upravených čudách konečne japonec.
11.09.2005 - Explorer Čitatelia: 24088 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBR 125 R
Tak som sa rozhodol napísať nejaký ten článok o stroji niekým uznávaným a niekým zase nie. Áno reč je o Honde CBR 125 R.
18.08.2005 - agressor Čitatelia: 33664 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha Fazer 600 1999 – ako ho vnímam ja
O Fazerovi, model FZS 600 sa už popísalo veľa. Tento článok chce byť ale niečo celkom iné, nakoľko sa na túto motorku pozerám mojim kritickým zrakom, ktorý je ovplyvnený osobnými skúsenosťami s rôznymi motorkami. Tiež to chce byť protest proti článkom, rôznym porovnaniam a tvrdeniam kritikov, ktorí na požičaných strojoch jazdili týždeň alebo deň a pokúsim sa v ňom napísať aj fakty a názory, ktoré v bežných recenziách nenájdete.
16.08.2005 - Bubiiik Čitatelia: 18764 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki GPX 750R Ninja
Konečne som sa odhodlal predstaviť ten delostroj, ktorý tvorí najkrajšiu časť...
31.07.2005 - johny99 Čitatelia: 31000 [Vaše stroje - Moja motorka]

Prestavba Jawy 350/638 na Jawu 640 Sport
Vždy som sníval o kapotovanej športovej motorke, ale mal som doma len Jawu, tak som začal po čase konať...
19.07.2005 - Tomahawk Čitatelia: 42455 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha Fazer FZ6 – 2 v 1
Tak som sa konečne dočkal a fungl novučičký Yamaha Fazer FZ6 mi hovorí: “Pane!”. Nebola to však jednoduchá záležitosť. Najdôležitejšie bolo rozhodnúť sa ČO to bude. Milujem naháče, a tak som v tomto nemal pochybnosti.
Predchádzajúce | 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!