Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 361 až 375 z cekového počtu: 536.
22.05.2009 - ernesto Čitatelia: 136550 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Sleduj Výpravu Mongolsko 2009 naživo!
Práve dnes chalani štartujú na dobrodružnú cestu do Mongolska, v rámci možností vám cestu priblížime naživo a tu budú denne pribúdať fotky a krátke správy z cesty.
18.05.2009 - volkswagen Čitatelia: 23432 Strany: 10 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motorkou po Rumunsku 2008
Konečne skoro po roku som sa k tomu dostal...
07.05.2009 - ernesto Čitatelia: 24031 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Predstavujeme výpravu Mongolsko 2009
„Počuj, rozmýšľal som, že by sme dali tento rok to Mongolsko, čo Ty na to?“
06.05.2009 - zeze Čitatelia: 8021 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

San Marco 2007
Jún 2007 akosi nebol nášmu „povinnému“ výjazdu naklonený. Povinnosti rôzneho charakteru a iné obmedzenia zdecimovali počet možných účastníkov na 1-2, a ešte aj tí mali problém s termínovou kompatibilitou.
22.04.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 18055 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Tunisko 2009 - pozor na Saharu!
Mal to byť cestopis o športovom jazdení po Sahare. Je aj o tom, ale hlavne o kamarátstve a životných kopancoch, na ktoré musíme byť pripravení vždy.
17.04.2009 - lejbo Čitatelia: 7346 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Veľkonočné sviatky na dvoch kolesách – Írsko
Slovenské veľkonočné tradície pre mňa znamenajú veľa, ale aplikovať ich v zahraničí ďaleko od rodiny stráca samotnú podstatu sviatkov, ktorou je rodina. Preto som sa rozhodol tohtoročné sviatky stráviť netradične na dvoch kolesách. Dovolenky je málo, a preto každá šanca úniku z pracovných povinností by mala byť naplno využitá. Cieľ motocyklovačky bol jednohlasne odklepnutý – západné pobrežie Írska.
27.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10930 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Film na večer: Elefantentreffen 2009
Po úspešnej premiére dokumentu na Bratislavskej výstave Motocykel 2009 zverejňujeme video v plnej dĺžke aj na internete.
05.03.2009 - PalinoTDM Čitatelia: 12577 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner a sto šturcov
Do Álp som sa chystal už začiatkom júna, ale človek mieni a život mení, tak štartujem až v najhorúcejšom lete (2008), a to horko je otravné. Krásne pohľady na hory a super pojazdenie skóre vyrovnajú.
26.02.2009 - miso251SK Čitatelia: 9444 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Zmoknuté prvé Alpy 2008
Tento článok je v podstate prepis a jemné štylistické úpravy z mojej diskusie „čo si nenechať ujsť, alebo vynechať AU-CH-ITA.“ Prvé Alpy sú síce frekventovaná inšpirácia na článok, ale je to určitá méta v motoživote. Pohodlne sa usaďte, vyrážame...
09.02.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31057 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako išiel poldecák s decákom na vandrovku alebo Elefantentreffen 2009
Zimné motostretko v Bavorskom lese? Tak to musím raz zažiť. Plánoval som to od 50. ročníka, no podarilo sa to až teraz, na 53. ročník v roku 2009.
04.02.2009 - Milosi Čitatelia: 17397 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner Hochalpenstrasse, Rakúsko
Rozmýšľam ako začať, o čom začať písať a čo by bolo pre Vás zaujímavé. Totiž nadpis tohto článku je už isto pre mnohých známy.
15.01.2009 - vic73 Čitatelia: 13728 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Moja cesta na Yuki Matrix 125 cez Alpy
Konečne mám trochu času. Už dávno sem nikto nepridal nejaký článok, tak sa podelím o zážitky z cesty, ktorú som absolvoval v júni roku 2008.
18.11.2008 - COUNTRY Čitatelia: 11097 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Malý výlet po USA
Nebude to cestopis v pravom slova zmysle, chcem sa len podeliť o radosť ktorú som zažil na svojej dovolenke.
23.09.2008 - Mitja Čitatelia: 14195 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Za Radegastom, alebo Slovensko-Moravská pohodovka (+ bodka na Ružinej)
Blíži sa náš odjazd, tak ešte narýchlo nad mapami doťahujem plán, čo, kde, ako. V sobotu som si vyzdvihla svoju moto zo servisu a mohli sme začať baliť.
15.09.2008 - Natalia Čitatelia: 9135 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tour de France 2008
Naša prvá moto dovolenka vo Francúzsku v zložení Natália, Majo a Rado a naše 2 Hondy CBF600S
Predchádzajúce | 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!