Anketa:
Články - Mototuristika - Cestopis
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 46 až 60 z cekového počtu: 539.
24.02.2019 - NostalgicRider Čitatelia: 18919 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Na východe nič nového...
Kuda? Kak kuda? Nu v Rossiju!...Tebe nevozmóžno! U tebja problem!
...a bolo vymaľované...
Tento, dajme tomu "polocestopis", je voľným pokračovaním môjho minuloročného putovania po Ukrajine, pod názvom Ukrajinské pastorále.
Prešiel som čo som chcel, a nebyť minulosti ktorá ma dobehla, to mohlo byť o niečo dlhšie...ale veď kto chce prečíta si...
22.02.2019 - Asfalt Čitatelia: 9553 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Bosnianske šotoliny
Aj tento krát znova na Balkán a nie sám. Ideme na ľahko bez stanov, spacákov či karimatiek. Ubytovanie tam nie je drahé v porovnaní so západom. Motorka bez bagáže sa lepšie ovláda aj dvíha.
29.01.2019 - erbe Čitatelia: 13432 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Severné Rusko alebo voľné pokračovanie NoKyrgyzstan 2018
Nad severom Európy som tak nejak priebežne uvažoval už nejaký čas. Zaryl sa mi do pamäti asi aj preto,že to bola moja prvá väčšia cesta. Po mojom návrate z Balkánu tento rok som mal ešte nejaký čas voľno, pretože práca mi začínala až za 3 týždne. A to človek tak kuká ako jeden dáva fotky na facebook z Nordkapu, druhá vyzvedá info z predchádzajúcich rokov, mozog pracuje. V momente keď som si uvedomil, že mám ešte stále platné vízum a jeden vstup do Ruska, bolo rozhodnuté. Hlavný plán bol prejsť si znova severné Rusko. To bolo úžasné a stále naň rád spomínam, no nevyšlo mi vtedy počko.
25.01.2019 - Pepe147 Čitatelia: 9238 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Bulharsko - Turecko 2018
Ako som išiel sólo Turecko
21.01.2019 - erbe Čitatelia: 20363 Strany: 5 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

NoKyrgyzstan 2018
Plán na trip roku 2018 sa vyvíjal veľmi dynamicky. Bohužiaľ opačným smerom ako by bolo ideálne. Začal veľmi optimisticky a postupne sa kvôli okolnostiam okliesňoval a okliesňoval až dospel do nasledovnej podoby.
26.11.2018 - MajoKE Čitatelia: 13801 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsky ohník
Ukrajina, Moldavsko, 12 km nikoho, Rumunsko.
28.10.2018 - Jarry Čitatelia: 10869 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako sa dve Babetty na Balkán vybrali
Na Babettách sme prešli tentokrát 6 krajín počas 16 dní a spravili spolu 2500 kilometrov. Zažili sme milión príbehov v sedle legendy 80. rokov. Aké bolo dobrodružstvo dvoch študentov na ceste Balkánom? Pohodlne sa usaď a čítaj...
16.08.2018 - Varan Čitatelia: 10446 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Cestou necestou za gruzínskymi šotolinami 2018
7730 km, 13 dní, 7 krajín, 2 motorky, 2 defekty, 1 pád, 1 odpadnutý stojan a mnoho nezabudnuteľných zážitkov.
09.07.2018 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 5671 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Kemping s dušou cestovateľa - Pa Emer, Albánsko
Na svojich cestách či necestách za dobrodružstvom, vymykajúcim sa bežnému životnému stereotypu, som sa už stretol s kadečím, no toto miesto si ma získalo a na mojich tuláckych čižmách zanechalo svoju povestnú pamiatkovú stopu...
07.07.2018 - JOSE Čitatelia: 11306 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Hodvábnou cestou k pekelnej bráne
Naše cestovanie strednou Áziou pokračuje ďalej. Sme v Uzbekistane, kontrolu sme absolvovali do zdarného konca až po polnoci, ale plánovane. Zajtra doobeda by sme sa tam asi uvarili. Neplánovane ale spíme na okraji cesty, nebolo z čoho vyberať, takže spíme v akomsi šianci pri ceste.
27.05.2018 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8052 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Tunisko po Kaprových stopách
Volá mi Gažko v polovici marca s otázkou ako sa mám a tak podobne. Odpovedám protiotázkou, či má o mesiac čas vybehnúť do Tuniska. Totiž Slavo nemôže a s Karčim sme zostali bez parťáka. Odpoveďou bolo konštatovanie, že toť nedávno na podobnú možnosť myslel. Dohoda padla okamžite, proste to tak malo byť.
05.05.2018 - JOSE Čitatelia: 12388 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

K čínskym hraniciam a potom pár dní popri Afganistane
Pred rokom v januári, keď bola kosa, že aj kone mrzli na zákrute a väčšina z nás sa hriala pri televíznej žiare telkáča, mi volá Miro MaAT, že či nejdeme v auguste do Ázie, presnejšie do tej strednej. Okuknúť Pamír, kúsok pokolobežkovať hodvábnu cestu a možno aj nakuknúť do Číny. Keď som doma totok povedal, tak na mňa všetci vypúlili oči ako v kreslenom filme. Také tie veľké čo spadnú skoro na zem. To, že sa opäť vyberiem na vandrovku doma aj čakali, ale že väčšina štátov končí na stan ich tak trochu zaskočilo.
29.04.2018 - carlos1 Čitatelia: 4093 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

S Pubom od Stredozemného mora po Atlantik
Pred časom nás oslovil dnes už náš kamarát Pubo, či by sme nemali záujem zjazdiť Pyreneje. Napriek miernym obavám z úplne novej partie sme dlho neváhali a súhlasili sme.
11.04.2018 - Pepe147 Čitatelia: 6366 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Veľká noc na Sicílii 2017
Po minuloročnom sólo tripe po Balkáne som s blížiacou sa jarou začal rozmýšľať, kam tento rok. Ako slepé kura k zrnu sa dostávam na Sicíliu.
06.04.2018 - vietorr Čitatelia: 7509 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Made in France
Sólo výlet do francúzskych Álp.
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!