Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja motorka
Zobrazujem články 391 až 405 z cekového počtu: 608.
18.12.2005 - Slash Čitatelia: 29994 [Vaše stroje - Moja motorka]

ČZ 180 Roland
Tak tu je moje prvé "veľké" moto, po simsoňáckom crossovaní po lese prišlo na rad veľké enduro. No skúsenosti boli malé a tak na začiatok (už to bude rok a pol) musí postačiť 180-ka. Či postačila alebo nie, posúďte sami...
16.12.2005 - balu Čitatelia: 19937 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja žltá ohnivá búrka - Honda VTR 1000 F 1997
Po zakúpení mojej vytúženej a dlho očakávanej Hondičky VTR sa s Vami chcem podeliť o radosť :-)
14.12.2005 - aTOMMIk Čitatelia: 15500 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki Ninja ZX-6R 1997
Konečne sa mi splnil sen o prekrásnej mašine Kawasaki Ninja...
03.12.2005 - sedlaksom Čitatelia: 27935 [Vaše stroje - Moja motorka]

Husqvarna TE 610 1997
Láska, ktorá Ťa nezradí....
01.12.2005 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 52960 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda Hornet 600 S - Môj malý sršeň
Ak ma niekto záujem, má smolu, už som to našťastie predal. Chlapíka som pri kúpe dôrazne upozorňoval že sa stále kazí, ale nedal si povedať a zobral to. Tak som mu dal aspoň dobrú cenu. Bez moto som však neostal, kúpil som Hornet 600, ale to až niekedy nabudúce.
26.11.2005 - milan3232 Čitatelia: 36454 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VT 600 C Shadow - Ako som sa stal drsným čoprákom...
Po 4 rokoch motorkárskej odmlky a nevýslovného sebatrýznenia počas každého leta, čo som pešky pozoroval ukrutne drsných motorkárov na svojich motorkách, som si jedného krásneho dňa (keď manželka nebola doma :o) povedal DOSŤ, chcem motorku.
22.11.2005 - draciatko Čitatelia: 22328 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBR 600 F 1998 - Mojich 105 splašených koníkov
No tak konečne som sa k tomu dostala, moja Honda CBR 600F r. v. 1998...
16.11.2005 - stratovar Čitatelia: 16007 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki EL 250
Nazdar borci, chcel by som sa uviesť do klubu. Som čerstvý majiteľ Kawasaki Eliminator a po niekoľkých rokoch som opäť zasadol na jednostopú mašinu.
14.11.2005 - JOSE Čitatelia: 47594 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki KLR 600 1987
Tak tú to sezónu som si zohnal a teda mal možnosť vyskúšať motorku japonskej značky KAWASAKI. Presnejšie ide o cestné enduro KAWASAKI KLR 600, rok výroby 1987.
29.10.2005 - vlke Čitatelia: 19891 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VTR 1000 F alias Desire
Na každého príde rad - vraví jedno zo slovenských prísloví. Po pätnástich rokoch čakania, snívania a samozrejme sporenia som sa dočkal aj ja...
27.10.2005 - Goofy Čitatelia: 23355 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj stroj Honda XR 125 L
Tak sa trochu pochválim...
21.10.2005 - egres Čitatelia: 27690 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Yamaha YBR 125
Motorka? Zabudni! A okrem toho nemáš ešte vodičák a Babeta ti na lietanie po dedine stačí. Častá diskusia v poslednom roku medzi mnou a otcom od mojej šestnásky...
20.10.2005 - strive Čitatelia: 23742 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje enduro SUZUKI DRZ 400S 2000
Niekedy v lete roku 2003 som kdesi čítal článok o delení motorkárov na jazdcov a očumovačov. Keďže som mal silnú túžbu zaradiť sa k jazdcom, tak som sa rozhodol kúpiť si takýto stroj, o ktorom by som vám teraz rád napísal zopár riadkov.
09.10.2005 - ratownik Čitatelia: 24822 [Vaše stroje - Moja motorka]

Čínsky stíhač v meste JL125T-13B
Takmer rok som zháňal informácie o výrobe a kvalite čínskych skútrov, pýtal som sa ľudí, ktorí vlastnia tento motocykel, porovnával a skúšal som rôzne modely a značky až som nakoniec dospel k názoru, že skutočne Čína nevyrába najkvalitnejšie skútre.
28.09.2005 - exploit Čitatelia: 43129 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja láska Aprilia RS 125 Extrema
Keď som si chcel kúpiť svoju terajšiu motorku, tak som o nej našiel dosť málo informácií. Preto som sa rozhodol napísať o nej článok, aby som aspoň trošku pomohol ďalšiemu majiteľovi. Po predchádzajúcich strojoch ako pinďur, mustang, Jawa 90, CZ 175 a Simson, som rozmýšľal nad kúpou nejakej väčšej motorky.
Predchádzajúce | 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!